PdF:SZc022 Didaktika německého jazyka 1 - Informace o předmětu
SZc022 Didaktika německého jazyka 1
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní znalosti a dovednosti z oblasti didaktiky němčiny jako cizího jazyka. Hlavní pozornost je zaměřena na seznámení s klíčovými teoretickými poznatky hlavními principy komunikačního přístupu ve výuce cizích jazyků a rozvoj schopnosti aplikovat tyto poznatky v edukační praxi.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen shrnout rysy komunikačního přístupu k výuce cizích jazyků, popsat faktory, které ji ovlivňují, osvojit si metody zprostředkování jazykového i mimojazykového učiva a navrhnout vlastní výukové aktivity.
- Osnova
- Didaktika cizích jazyků - vymezení pojmu
- Pomocné vědy didaktiky cizích jazyků
- Komunikační přístup
- Jazykové prostředky (gramatika, slovní zásoba, výslovnost)
- Řečové dovednosti (mluvení, psaní, poslech, čtení)
- Organizační formy, motivace
- Testování, hodnocení evaluace
- Plánování výuky
- Učební materiály
- Kurikulární dokumenty
- Literatura
- povinná literatura
- PODRÁPSKÁ, Kamila. Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, 135 s. ISBN 9788073722937. info
- doporučená literatura
- JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 175 s. ISBN 978-80-210-5035-8. info
- neurčeno
- HLADÍK, Petr. 111 her pro atraktivní výuku němčiny. První vydání. Praha: Grada, 2014, 141 stran. ISBN 9788024752112. URL info
- DAUM, Susanne a Hans-Jürgen HANTSCHEL. 55 kommunikative Spiele : Szenariendidaktik. 1. Auflage. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2012, 144 stran. ISBN 9783126751841. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, interaktivní přednáška, studium odborné literatury, praktická příprava, skupinová práce, prezentace, diskuse
- Metody hodnocení
- prezentace vlastní výukové aktivity a její písemné zpracování ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZc022