PdF:SZc027 Didaktika výchovy ke zdraví 1 - Informace o předmětu
SZc027 Didaktika výchovy ke zdraví 1
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu student:
aplikuje poznatky z obecné didaktiky a dalších pedagogicko-psychologických disciplín tzv. společného vědního základu učitelského studia
definuje specifické problémy vyučování výchovy ke zdraví na základní škole
zařadí výchovu ke zdraví do systému vzdělávání a RVP ZV
definuje didaktické dovednosti učitele výchovy ke zdraví
používá aktivizující metody výuky ve výchově ke zdraví, analyzuje vyučovací jednotku - Osnova
- 1. Výchova ke zdraví v systému vzdělávání. Pojetí předmětu výchova ke zdraví v minulosti a současnosti. Budoucnost výchovy ke zdraví.
- 2. Specifické problémy vyučování výchovy ke zdraví. Výchovně vzdělávací proces, organizační zabezpečení výuky výchovy ke zdraví.
- 3. Mezipředmětové vazby vertikální a horizontální. Integrace předmětů.
- 4. Pojetí a analýza výchovně vzdělávacích cílů výchovy ke zdraví.
- 5. Osobnost učitele. Didaktické dovednosti učitele výchovy ke zdraví.
- 6. Příprava učitele na vyučování (perspektivní, bezprostřední). Didaktická analýza učiva výchovy ke zdraví.
- 7. Metody výuky a jejich uplatnění ve výchově ke zdraví.
- 8. Aktivizující metody výuky ve výchově ke zdraví. Didaktické a psychologické hry. Problémové vyučování. Dramatická výchova.
- 9. Učební úlohy ve výchově ke zdraví.
- 10. Procesuální prostředky pro výuku výchovy ke zdraví. Učební pomůcky.
- 11. Diagnostika vědomostí a dovedností žáků. Problematika hodnocení a klasifikace žáků ve výchově ke zdraví.
- 12. Pozorování a analýza vyučovací hodiny.
- Literatura
- povinná literatura
- https://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-353-version1-vybrane_kapitoly_z_didaktiky_v.pdf
- www.rvp.cz
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 8071782203. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- neurčeno
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 104 s. ISBN 80-210-1124-6. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů. Studenti diskutují prezentovaná témata dle sylabu předmětu.
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá formou seminářů. Studenti diskutují prezentovaná témata dle sylabu předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZc027