TIc011 Principy počítačových sítí

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
6 hodin + 8 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Náplní předmětu jsou technologie lokálních počítačových sítí a internetová konektivita. Předmět se zabývá stavbou počítačové sítě, síťovými prvky a jejich základní konfigurací, adresací, využitím bezdrátových technologií a správou sítě zaměřenou na prostředí základních škol.
Výstupy z učení
Na konci předmětu bude student umět následující okruhy: - Počítačové sítě, principy, dělení - Síťový hardware a instalace sítě - Adresace a konfigurace stanic a síťových prvků - Bezdrátové počítačové sítě - Stanice a servery v počítačových sítích - Návrh sítě ZŠ
Osnova
  • 1. Počítačové sítě, principy, dělení 2. Síťový hardware a instalace sítě 3. Adresace a konfigurace stanic a síťových prvků 4. Bezdrátové počítačové sítě 5. Stanice a servery v počítačových sítích 6. Návrh sítě ZŠ
Literatura
  • HORÁK, Jaroslav a Milan KERŠLÁGER. Počítačové sítě pro začínající správce. 5. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 303 s. ISBN 9788025131763. info
  • SPURNÁ, Ivona. Počítačové sítě : praktická příručka správce sítě. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2010, 180 s. ISBN 9788074020360. info
  • KÁLLAY, Fedor a Peter PENIAK. Počítačové sítě a jejich aplikace : LAN/MAN/WAN. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 356 s. ISBN 8024705451. info
Výukové metody
přednášky, samostatná práce, projekt
Metody hodnocení
ústní diskuze, projekt
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/elearning
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.