XAJp03 Didaktika AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XAJp03/01: Po 15:00–16:50 učebna 4, Š. Dohnalová
Předpoklady
B1 level according to the European Framework of Reference
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: • představit, co děti od 3 do 6 zvládnou v mateřském a v cílovém jazyce; • rozšíření specifické slovní zásoby pro prostředí MŠ s důrazem na výslovnost ; • prezentace a procvičení aktivit vhodných v MŠ; • důraz na dovednosti poslechu s porozuměním, mluvení a na aktivity vhodné pro procvičování těchto dovedností (říkanky, písničky, instrukce/komentář k výtvarným a pohybovým aktivitám).
Výstupy z učení
Students will be able to: - demonstrate the use of relevant classroom language; - design and present activities suitable for the preschool environment; - demonstrate a thorough understanding of the way in which speaking and listening activities should be designed (chants songs, instructions).
Osnova
  • 1) Co zvládnou děti ve věku 3, 4, 5, a 6 let - předškolní dítě v cizojazyčné výuce; 2) poslech (rozvoj receptivní dovednosti); 3) mluvení (rozvoj produktivní dovednosti); 4) jazz chants (používání rytmizovaných říkanek v AJ v MŠ); 5) jazz chants (adaptování a vytváření rytmizovaných říkanek v AJ v MŠ); 6) hra v předškolním vzdělávání; 7) barvy a diktáty pro vybarvovací aktivity; 8) kreslení a diktát pro aktivity kreslení; 9) tisk a vytváření různých předmětů; 10) loutky a masky; 11) tematicky zaměřená práce a plánování lekcí; 12) prostředky a techniky ve výuce AJ v MŠ.
Literatura
  • Wright, A. (2010). Arts and Crafts with Children. Oxford University Press: Oxford.
  • Scott, W., A., &Ytreberg, L., H. (1990). Teaching English to Children. Pearson Education Limited: New York.
  • Graham, C. (2010). Creating Chants and Songs. Oxford University Press: Oxford.
  • Meggit, C. (2007). Child Development. Heinemann:London.
  • Lewis, G., Bedson, G. (2010). Games for Children. Oxford University Press:Oxford.
Výukové metody
Whole class work, group work, projects, presentation, portfolio
Metody hodnocení
portfolio presentation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2538
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.