PdF:XRJp12 Didaktika 1 RJ - Informace o předmětu
XRJp12 Didaktika 1 RJ
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Olga Bobrzyková (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice výuky cizího jazyka v mateřských školách. Studenti se seznámí se základní terminologií oboru, aktuální odbornou literaturou a časopisy. Nedílnou součástí je příprava na pedagogickou praxi, propojení teoretických poznatků s praktickým využitím v rámci vzdělávacího procesu. Po absolvování výuky budou studenti schopni navrhnout a realizovat v praxi různé dramatické postupy a aktivity v ruském jazyce.
Student se seznámí se specifickými metodami a postupy pro práci s dětmi v ruském jazyce. Studentům bude doporučena odborná literatura, budou seznámeni se specifickými aktivitami, teoretickými i praktickými postupy pro aktivity v ruském jazyce. Student bude schopen aplikovat tyto poznatky vrámci vlastních mikrovýstupů ve výuce. Ve skupinové aktivitě studenti navrhnou a prodiskutují možné metodické postupy pro vybrané jazykové aktivity. - Výstupy z učení
- Po absolvování výuky budou studenti schopni navrhnout a realizovat v praxi různé dramatické postupy a aktivity v ruském jazyce. • Student se seznámí se specifickými metodami a postupy pro práci s dětmi v ruském jazyce, které bude poté schopný aplikovat ve vlastní výuce.
- Osnova
- Sylabus přednášek:
- 1.-2. Didaktika ruštiny -její předmět, cíle, úkoly.
- 3.-4. Rámcový vzdělávací program –předškolní vzdělávání. Cizí jazyk.
- 5.-6. Společný evropský referenční rámec.
- 7.-8. Element hry a jeho využití v cizojazyčných aktivitách.
- 9.-10. Metodické postupy a formy práce.
- 11. Pozitivní a negativní transfer, interference.
- 12. Specifika práce v ruskojazyčných aktivitách.
- Literatura
- povinná literatura
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 9788020022745. info
- PURM, Radko, Stanislav JELÍNEK a Josef VESELÝ. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Vydání třetí (rozšíře. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, 250 stran. ISBN 8070411740. info
- doporučená literatura
- JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 345 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 165. ISBN 978-80-210-6682-3. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Didaktika cizích jazyků v integrovaném a interdisciplinárním pojetí. In Integrované přístupy k vyučovaniu cudzích jazykov - CLIL a LLIL. Cudzie jazyky v škole 4. 1. vyd. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 2007, s. 20-26, 6 s. ISBN 978-80-8094-225-0. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. 1. vyd. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. info
- Výukové metody
- Přednáška. Aktivní diskuse. Mikrovýstupy.
- Metody hodnocení
- Studenti prezenční formy studia - povinná docházka (80%)
Ústní kolokvium. - Vyučovací jazyk
- Ruština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/XRJp12