PdF:Ze0022 Biogeografie a environmentální - Informace o předmětu
Ze0022 Biogeografie a environmentální geografie
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radek Durna (přednášející)
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen porozumě podmínkám rozšíření rostlinstva a živočišstva. Porozumí prostorové rozmanitosti a souvztažnosti environmentálních apsektů.
- Osnova
- Biogeografie jako vědní disciplína.
- Abiotické a biotické podmínky života na Zemi.
- Ekosystémy a jejich funkce.
- Pásmovitost a stupňovitost bioty.
- Biogeografické členění ČR.
- Postavení environmentální geografie.
- Prostorový koncept environmentalistiky v geografii.
- Hodnocení dopadů na životní prostředí.
- Literatura
- povinná literatura
- Prach, K. a kol. Ekologie a rozšíření biomů na Zemi. vyd. 1. Praha: Scientia, 2009. 151 s. ISBN 978-80-86960-46-3
- MORAVEC, Jaroslav. Fytocenologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 1994, 403 s. ISBN 8020004572. info
- HORNÍK, Stanislav a Ladislav BUZEK. Fyzická geografie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 319 s. info
- neurčeno
- ODUM, Eugene Pleasants. Základy ekologie. Translated by Radoslav Obrtel. Vyd. 1. Praha: Academia, 1977, 733 s. info
- Výukové metody
- přednášky
- Metody hodnocení
- Zkouška je zakončena písemným testem, pro jehož úspěšné ukončení je potřeba získat minimálně 60 % bodů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/Ze0022