A2MP_DI2B Didaktika 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MP_DI2B/Prez01: Po 8:00–9:50 učebna 64, J. Chocholatá
A2MP_DI2B/01: Pá 14. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 28. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 13. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá
A2MP_DI2B/02: Pá 21. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 6. 3. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 20. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá
Předpoklady
A2MK_DI1A, A2MK_DI1B,A2MK_DI2A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to inform students about the possibilities of continuing professional development and equip them with competences necessary for the management of their own continuing development after graduation.
Výstupy z učení
Students will be able to: • demonstrate the understanding of the concept of continuing professional development; • prepare a plan of their own professional development; • share and evaluate their own teaching practice; • reflect on their own teaching practice in the form of a collective reflection along with other students; • design action research to be used in their own class/group of learners.
Osnova
  • The course focuses on the issues of professional development of teachers. Syllabus: 1. Reflection in teaching 2. Action research 3. Stages in the teacher development (Novice teacher, experienced teacher, expert teacher ) 4. Professional development possibilites (conferences, associations MSSUA, AMATE, IATEFL) 5. Burning issues in ELT today
Literatura
    povinná literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • WALLACE, Michael J. Training foreign language teachers : a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, ix, 180. ISBN 0521356369. info
    doporučená literatura
  • COLLINS, Rita Chalmers a Světlana HANUŠOVÁ. Modeling Action Research in a Teacher-training Program. Vienna: University of Vienna, 2009. URL info
Výukové metody
Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/A2MP_DI2B