PdF:AJ2MK_DI2B Didaktika 2B - Informace o předmětu
AJ2MK_DI2B Didaktika 2B
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MK_DI2B/Prez01: Po 8:00–9:50 učebna 64, J. Chocholatá
AJ2MK_DI2B/01: Pá 14. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 28. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 13. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá
AJ2MK_DI2B/02: Pá 21. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 6. 3. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 20. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá - Předpoklady
- AJ2MK_DI1A, AJ2MK_DI1B,AJ2MK_DI2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). The aim of the course is to enable students to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Výstupy z učení
- Students will be able to: • demonstrate the understanding of the concept of continuing professional development; • prepare a plan of their own professional development; • share and evaluate their own teaching practice; • reflect on their own teaching practice in the form of a collective reflection along with other students; • design action research to be used in their own class/group of learners.
- Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations 2. Grammar-Translation Method, Direct Method 3. Audio-Lingual Method. The role of mother tongue in foreign language teaching 4. TPR, Suggestopedia 5. Communicative approach, Task-based learning, CLIL 6. Lexical approach, Corpora in ELT + Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
- Literatura
- povinná literatura
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
- doporučená literatura
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2MK_DI2B