AJ2MK_DI2B Didaktika 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MK_DI2B/Prez01: Po 8:00–9:50 učebna 64, J. Chocholatá
AJ2MK_DI2B/01: Pá 14. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 28. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 13. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá
AJ2MK_DI2B/02: Pá 21. 2. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 6. 3. 8:00–10:50 učebna 11, Pá 20. 3. 8:00–10:50 učebna 11, J. Chocholatá
Předpoklady
AJ2MK_DI1A, AJ2MK_DI1B,AJ2MK_DI2A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). The aim of the course is to enable students to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Výstupy z učení
Students will be able to: • demonstrate the understanding of the concept of continuing professional development; • prepare a plan of their own professional development; • share and evaluate their own teaching practice; • reflect on their own teaching practice in the form of a collective reflection along with other students; • design action research to be used in their own class/group of learners.
Osnova
  • 1. Introduction, course requirements, presentations 2. Grammar-Translation Method, Direct Method 3. Audio-Lingual Method. The role of mother tongue in foreign language teaching 4. TPR, Suggestopedia 5. Communicative approach, Task-based learning, CLIL 6. Lexical approach, Corpora in ELT + Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
Literatura
    povinná literatura
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
  • LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
    doporučená literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
Výukové metody
Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2MK_DI2B