AJc308 Testování a hodnocení na středních školách

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 14. 2. 13:00–13:50 učebna 58, Pá 28. 2. 15:00–15:50 učebna 58, Pá 13. 3. 15:00–15:50 učebna 58, Pá 27. 3. 15:00–15:50 učebna 58, Pá 17. 4. 15:00–15:50 učebna 58
Předpoklady
no prerequisites needed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is for the students to acquire
working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
confidence in selecting appropriate tools for testing;
ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Výstupy z učení
By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following: 1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting; 2. Confidence in selecting appropriate tools for testing; 3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Osnova
  • Teaching and testing Kinds of tests and testing Validity, reliability Test development Test techniques Testing writing, testing speaking Testing reading, testing listening
Literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • ALDERSON, J. Charles, Caroline CLAPHAM a Dianne WALL. Language test construction and evaluation. Cambridge: University Press, 1995, 310 s. ISBN 0-521-47255-5. info
  • BACHMAN, Lyle F. Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press, 1990, xi, 408. ISBN 0194370038. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods: 1. Group-work (constructing tests); 2. Problem-solving (classroom activities) 3. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase); 4. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Presentation of own test items created according to the given criteria. Art least 75% participation in Moodlinka based discussion. Participation at F2F sessions.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.