PdF:BIp028 Biological and geological fiel - Informace o předmětu
BIp028 Biological and geological field practice
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 5 dní + 2 dny cesta. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D., PhD. (cvičící)
doc. RNDr. Jindřich Štelcl, CSc. (cvičící)
Mgr. Robert Vlk, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Robert Vlk, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Ne 21. 6. 8:00–16:50 kancelář vyučujícího, Po 22. 6. 8:00–16:50 kancelář vyučujícího, Út 23. 6. 8:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 24. 6. 8:00–16:50 kancelář vyučujícího, Čt 25. 6. 8:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 26. 6. 8:00–16:50 kancelář vyučujícího
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-PR2) (2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of this field practices, students should be able to: - identify basic types of central-european habitats and some types of south-european habitats - explain relation between ecological factors and biodiversity of selected habitats - train abilities of collecting, fixing, preparation, identifying and demonstrating of organisms and other products of nature - train abilities to apply acquired knowledge into their future teachers practice.
- Výstupy z učení
- At the end of this field practices, students should be able to: - identify basic types of central-european habitats and some types of south-european habitats - explain relation between ecological factors and biodiversity of selected habitats - train abilities of collecting, fixing, preparation, identifying and demonstrating of organisms and other products of nature - train abilities to apply acquired knowledge into their future teachers practice.
- Osnova
- 1st day: Montane or Alpine nature (Julian Alps, Kamnik Alps, Western Karavanks) – botany, ecology, geology, geomorphology, zoology. 2nd day: Classic karst (caves, polje and lakes, museum) – geology, geomorphology, zoology, botany, ecology. 3rd day: Coastal nature and surroundings of the Adriatic sea – botany, ecology, geology, geomorphology, zoology (aquarium etc.).
- Literatura
- http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/pedf/js07/rab/rab.pdf
- Fauna Europaea 2000-2015: http://www.faunaeur.org.
- BURNIE D. (1995): Wild flowers of the Mediterranean. Dorling Kinderslea Limited, London.
- BioLib – Biological Library: http://www.biolib.cz.
- HAYWARD, P.J., NELSON-SMITH, T. & SHIELDS, Ch. (1996). Sea Shore of Britain and Europe, Collins Pocket Guide, HarperCollins Publishers, London, 352 pp.
- Matyášek J. a kol., Slovinsko - cesty do přírody, MU Brno, 2004
- AICHELE D. (2006): Blumen der Alpen. Kosmos Verlag.
- CIGLIČ, R. & PERKO, D. (2012). Slovenia in geographical typifications and regionalizations of Europe. Geografski vestnik 84(1): 23-37.
- Výukové metody
- field practice
- Metody hodnocení
- Individual (oral) presentation (during field practice) + individual final project (printed, after field practice), both in English.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/BIp028