PdF:FC0007 Moderní témata - Informace o předmětu
FC0007 Moderní témata
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání přehledných vědomostí o vybraných Environmentálních tématech na vysokoškolské úrovni. Důraz je kladen na přírodovědné aspekty environmentalistiky jako vědní disciplíny a na získání znalostí a dovedností potřebných pro výuku průřezového tématu Environmentální výchova na základní škole. Z těchto důvodů jsou do seminářů zařazeny praktické úlohy a s důrazem na vztah probírané látky k praxi, přírodě, technickým aplikacím apod. Cíle: Vědomosti: Ucelený přehled vědomostí o Environmentálních tématech s důrazem na vztah probírané látky k praxi, přírodě, technickým aplikacím apod. Dovednosti: Dokázat identifikovat environmentální problémy na lokální i globální úrovni a rozpoznat jejich vzájemné vztahy. Znát možná řešení envi. problémů a umět je prakticky využívat. Postoje: Rozvinout ohleduplný vztah studenta k životnímu prostředí. Student by se měl naučit zohledňovat ekologické dopady svého jednání při rozhodování v běžném životě.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- Základní témata environmentální problematiky na lokální i globální úrovni.
- Student dokáže na základě nabytých znalostí realizovat konkrétní opatření na zmírnění negativních ekologických dopadů lidské činnosti a sám sebe před těmito nepříznivými dopady chránit. - Osnova
- 1. Průřezové téma Environmentální výchova v rámci RVP ZV 2. Ekologie a environmentalistika - základní pojmy 3. TUR a jeho předpoklady 4. Biosféra a antroposféra 5. Polutanty, toxicita, prevence 6. Odpadní látky 7. Energie a ekologie 8. Energetická náročnost budov 9. Energetická náročnost spotřebičů 10. Globální environmentální problémy 11. Globální změna klimatu 12. Populační růst a ekologická kapacita Země
- Literatura
- povinná literatura
- MILÉŘ, Tomáš a Jan HOLLAN. Klima a koloběhy látek – Jak funguje klimatický systém Země, proč a jak se klima mění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7109-4. URL info
- doporučená literatura
- KADRNOŽKA, Jaroslav. Globální oteplování Země : příčiny, průběh, důsledky, řešení. Vyd. 1. Brno: VUTIUM, 2008, 467 s. ISBN 9788021434981. info
- KADRNOŽKA, Jaroslav. Energie a globální oteplování : Země v proměnách při opatřování energie. Vyd. 1. Brno: VUTIUM, 2006, 189 s. ISBN 8021429194. info
- Výukové metody
- přednáška a seminář
- Metody hodnocení
- kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/FC0007