PdF:FC5019 Školní vzdělávací programy SOU - Informace o předmětu
FC5019 Školní vzdělávací programy SOU a SOŠ
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5019/Kombi01: So 22. 2. 14:00–16:50 učebna 10, So 18. 4. 8:00–10:50 učebna 10, So 2. 5. 12:00–13:50 učebna 10, P. Pecina
FC5019/Prez01: Út 8:00–8:50 učebna 2, St 8:00–8:50 laboratoř 80, P. Pecina - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Po absolvování bude student schopen: - Definovat školní vzdělávací program (ŠVP) a jeho vztah k rámcovému vzdělávacímu programu. - Popíše strukturu a jednotlivé části ŠVP. - Objasní význam jednotlivých částí pro práci učitele. - Definuje metody a postupy realizace rozvoje klíčových kompetencí a průřezových témat ve výuce. - Navrhne a zpracuje strukturu a obsah učební osnovy ŠVP.
- Výstupy z učení
- Cílem předmětu je získání vědomostí a dovedností v oblasti přípravy tvorby školních vzdělávacích programů, v oblasti tvorby školních vzdělávacích programů a v oblasti realizace školních vzdělávacích programů v praxi středních odborných škol.
- Osnova
- 1.Úvod do problematiky, struktura a obsah rámcových vzdělávacích programů v odborném vzdělávání. 2.Struktura školního vzdělávacího programu a postup jeho tvorby a inovace. 3.Profil absolventa oboru. 4.Učební plán a učební osnovy. 5.Vzdělávací moduly. 6.Personální a materiální podmínky realizace ŠVP. 7.Realizace klíčových kompetencí. 8.Realizace průřezových témat. 9.Ukázky konkrétních příkladů ŠVP, diskuse. 10. Shrnutí, opakování.
- Literatura
- doporučená literatura
- Pecina, P. Didaktika praktického vyučování technických oborů II. Výuková opora. Brno: PdF MU, 2016.
- FRIEDMANN, Zdeněk a Pavel PECINA. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 88 s. ISBN 978-80-210-6300-6. info
- ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
- neurčeno
- Vaněček D., et al. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3
- PECINA, Pavel. Fenomén odborného technického vzdělávání na středních školách. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 213 s. Odborné a technické vzdělávání, svazek 1. ISBN 978-80-210-8677-7. URL info
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení, konzultace.
- Metody hodnocení
- Požadavky k ukončení předmětu: - Vypracování částí školního vzdělávacího programu v rozsahu 3- 5 stran podle pokynů vyučujícího. - Absolvování závěrečného písemného testu z řešené problematiky. Minimální úspěšnost 70%.
- Informace učitele
- Další informační zdroje: www.nuv.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/FC5019