FJ1037 Náslechová oborová praxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vytvoření základní představy o praktických aplikacích vědomostí a dovedností získaných teoretickým studiem oboru. Dále pak jde o vytvoření základů dovednosti komunikovat poznatky oboru (sdělovat vědecké informace neodborníkům) jako součást budoucích pedagogických dovedností.
Výstupy z učení
Po absolvování student dokáže skloubit s praxí znalosti a dovednosti získané na seminářích předmětu Základy didaktiky francouzštiny 2, pozorovat učitele a žáky ve vyučovacím procesu, pořizovat si záznamy z hospitací a kriticky je zhodnotit, aplikovat dané poznatky a dovednosti ve své praxi.
Osnova
  • Během praxe studenti pozorují hodiny francouzského jazyka vyučované zkušenými učiteli základních škol. Praxe trvá 2 hodiny/týden.
Literatura
  • Castellotti, V., & De Carlo, M. (2001). La formation des enseignants de langue. Paris : CLE International.
  • Dytrtová, R., & Krhutová, M. (2009). Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada.
  • Tagliante, C. (2015). L’évaluation et le Cadre européen commun. Paris: CLE International.
  • Vašutová, J. (2002). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova.
Výukové metody
Praxe.
Metody hodnocení
Studenti k zápočtu předloží pedagogický deník.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobné pokyny k ukončení předmětu a k materiálům, které se mají odevzdat k zápočtu, jsou ve studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021.