NJ_M731 Linguistic Landscapes - projekt

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/1/0. seminář proběhne 16. 3. 2020 za účasti zahraničního hosta. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Johannes Benjamin Köck, BA, MA (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta (50,00 %), Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (50,00 %)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Das Ziel ist es, kulturbozegone Inhalte des Fremdsprachenunterrichts intensiver wahrzunehmen und Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht sinnvoll einzusetzen. Der Reiz des Ansatzes von Linguistic Landscapes beruht in den vielschichtigen Möglichkeiten des sprachlichen und kulturellen Lernens in variablen außerschulischen und projektorientierten Lernformen.
Výstupy z učení
Die Studierenden sind fähig, die kulturbozegonen Inhalte des Fremdsprachenunterrichts intensiver wahrzunehmen und Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht sinnvoll einzusetzen.
Osnova
  • Kulturaufmerksame Fremdsprachendidaktik Kulturwisssenschaftliche Ansätze Sprach- und Kulturbewusstheit Linguistic Landscape und Fremdsprachenunterricht Projektunterricht
Literatura
    doporučená literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra a Camilla BADSTÜBNER-KIZIK. Linguistic Landscapes und Fremdsprachendidaktik. 1. vyd. Berlin et al.: Peter Lang, 2018, 359 s. Possener Beiträge zur Angewandten Linguistik, svazek 10. ISBN 978-3-631-77028-3. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Linguistic Landscapes als Forschungsgebiet und sprachdidaktisches Potential. Aussiger Beiträge. Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre. Wien: Univerzita J.E. Purkyně, 2017, roč. 11, č. 1, s. 123-140. ISSN 1802-6419. info
  • Linguistic landscape : expanding the scenery. Edited by Elana Goldberg Shohamy - Durk Gorter. 1st pub. New York: Routledge, 2009, viii, 352. ISBN 9780415988728. info
Výukové metody
Group projects
Metody hodnocení
Teilnahme an dem Gruppenprojekt Präsentation der Ergebnisse (mündlich) Reflexion
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Unterrichtsform: Blockunterricht Projekttag: 16.3.2020 Unterrichtende: Prof. Camilla Badstübner-Kizik (Expertin aus der Uni Poznan) Prof. Vera Janikova Johannes Köck
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/NJ_M731