RJ1050 Seminář k bakalářské práci 1
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/1. blokově. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ1050/01: Pá 27. 3. 14:00–15:50 učebna 7, S. Koryčánková
- Předpoklady
- Předpokladem je zvolené téma, popř. představa o problematice práce na katedře ruského jazyka a literatury.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Výstupem absolvovaného semináře je podrobné zpracování, prezentace a odevzdání seminárního projektu bakalářské práce – podrobný seznam literatury, orientace v tématu a sestavení obsahu bakalářské práce, stanovení metod výzkumu a zpracování práce. Studenti aktivně diskutují o zvoleném tématu. Studenti se dozví, jak plánovat práci a třídit přístup ke studiu literatury. Studenti jsou informováni o osvojení různých výzkumných technik a jejich aplikaci ve vlastním projektu. V rámci blokové výuky předmětu studenti diskutují o nejasných otázkách souvisejících s jejich bakalářskou prací. Úspěšný student tohoto kurzu je schopen vytvořit podrobný seminární projekt ke zvolené bakalářské práci. Bakalářská práce je napsána vždy v ruském jazyce.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto semináře bude student schopen vypracovat vlastní podrobný seminární projekt a prezentovat zvolené metody jeho zpracování.
- Osnova
- Seminář vychází ze zadaného tématu bakalářské práce, případně z představy o něm. V bakalářské práci studenti mohou analyzovat problematiku v lingvistice, literatuře ve srovnávacím aspektu a didaktice cizího jazyka – ruského. Student si zvolí téma a vyučujícího podle svého zaměření. Obsahem práce v semináři je: - Výběr a zaměření tématu. - Výběr primární a sekundární literatury. - Zpracování projektu práce. - Koncepce bakalářské práce. - Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování. - Příprava a organizace výzkumu. - Vlastní výzkum. - Zpracování výsledků výzkumu.
- Literatura
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. 188. ISBN 80-7315-078-6. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Výukové metody
- Studium odborné literatury, teoretická příprava. Zpracování projektu bakalářské práce, aktivní zapojení se do diskuse. Výuka probíhá jedenkrát za semestr formou dvouhodinového kontaktního semináře. Účast na blokovém semináři (termín konání je vyhlašován vždy v prvních týdnech daného semestru).
- Metody hodnocení
- Předpokládá se průběžná systematická práce na zvoleném tématu bakalářské práce a zpracování projektu bakalářské práce. Termín konání blokového semináře je vyhlášen v prvních týdnech semestru. Nezbytnou podmínkou úspěšného ukončení je účast na blokové výuce (1x2hodiny za semestr).
- Informace učitele
- http://katedry.ped.muni.cz/rustina/informace-pro-studenty/pokyny-k-vypracovani-zaverecnych-praci-na-krjal
Na konci tohoto semináře bude student schopen vypracovat vlastní podrobný seminární projekt a prezentovat zvolené metody jeho zpracování. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/RJ1050