PdF:RJ3DC_ZPS2 Závěrečná práce 2 - Seminář - Informace o předmětu
RJ3DC_ZPS2 Seminář k závěrečné práci 2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0.7/0. 6. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Předpokladem je zvolené téma, popř. představa o problematice práce na katedře ruského jazyka a literatury.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Ruský jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Seminář je vypisován jako opora pro studenty, kteří se chystají psát nebo už začali psát svou závěrečnou práci na KRjaL. Odborné závěrečné práce studentů na KRjaL mohou analyzovat problematiku v lingvistice, literatuře (např. ve srovnávacím aspektu) a dále témata z dějin a reálií. Student si zvolí téma a vyučujícího podle svého zaměření. V rámci blokového semináře se učí, jak plánovat práci a řídit přístup ke studiu literatury. Zabývá se osvojením různých výzkumných technik. V rámci semináře je prostor pro případné dotazy a diskusi ohledně závěrečných prací. Úspěšný student tohoto předmětu je schopen: - připravit projekt své diplomové práce (seminární práci)
- Osnova
- 1. Výběr a zaměření tématu.
- 2. Výběr primární a sekundární literatury.
- 3. Zpracování projektu práce.
- 4. Koncepce diplomové práce.
- 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování
- . 6. Příprava a organizace výzkumu.
- 7. Vlastní výzkum.
- 8. Zpracování výsledků výzkumu. Vlastní projekt.
- Literatura
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. 188. ISBN 80-7315-078-6. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Výukové metody
- Studium odborné literatury, teoretická příprava. Zpracování projektu závěrečné práce, aktivní zapojení se do diskuse. Výuka probíhá jedenkrát za semestr formou dvouhodinového kontaktního semináře.
- Metody hodnocení
- Účast na blokovém semináři (termín konání je vyhlašován vždy v prvních týdnech daného semestru). Zpracování seminární práce - projektu diplomové práce.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Předpokládá se průběžná systematická práce na zvoleném tématu bakalářské práce při zpracování projektu diplomové práce. Termín konání blokového semináře je vyhlášen v prvních týdnech semestru. Nezbytnou podmínkou úspěšného ukončení je účast na této blokové výuce (1x2hodiny za semestr).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/RJ3DC_ZPS2