PdF:SP4RC_ZP Závěrečná práce - Informace o předmětu
SP4RC_ZP Závěrečná práce
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/1. individuálně. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: vyhledávání, studium a komparace odborné literatury; plánování a realizace výzkumu; vyhodnocení a sdělení vědeckých poznatků formou závěrečné práce.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu je student schopen kvalitně zpracovat a odevzdat vypracovanou závěrečnou práci.
- Osnova
- Základní pojmy: osnova závěrečné práce; studium odborné literatury; komparace literatury; naplánování výzkumu; realizace výzkumu; vyhodnocení hypotéz; formulace výsledků pomocí závěrečné práce.
- Literatura
- JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
- NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference. In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, s. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol. In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, s. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum. In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
- Výukové metody
- Student samostatně zpracovává vybrané téma závěrečné práce. Pravidelně konzultuje s vedoucím ZP.
- Metody hodnocení
- Konzultace,odevzdání závěrečné práce, zápočet.
- Informace učitele
- Podrobné informace a pokyny vždy upřesní vedoucí závěrečné práce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SP4RC_ZP