SP4RC_ZP Závěrečná práce

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/1. individuálně. 5 kr. Ukončení: z.
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou: vyhledávání, studium a komparace odborné literatury; plánování a realizace výzkumu; vyhodnocení a sdělení vědeckých poznatků formou závěrečné práce.
Výstupy z učení
Na konci kurzu je student schopen kvalitně zpracovat a odevzdat vypracovanou závěrečnou práci.
Osnova
  • Základní pojmy: osnova závěrečné práce; studium odborné literatury; komparace literatury; naplánování výzkumu; realizace výzkumu; vyhodnocení hypotéz; formulace výsledků pomocí závěrečné práce.
Literatura
  • JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9. info
  • NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference. In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, s. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol. In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997, s. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum. In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, s. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. info
Výukové metody
Student samostatně zpracovává vybrané téma závěrečné práce. Pravidelně konzultuje s vedoucím ZP.
Metody hodnocení
Konzultace,odevzdání závěrečné práce, zápočet.
Informace učitele
Podrobné informace a pokyny vždy upřesní vedoucí závěrečné práce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022.