PdF:SPROC_SP1a Specializace 1a Logopedie - Informace o předmětu
SPROC_SP1a Specializace 1a Logopedie
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/2.7. 32 hodin. 24 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Sandra Szewczyková (přednášející)
Mgr. Andrea Musilová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 28. 2. 8:00–13:50 učebna 60, So 7. 3. 8:00–13:50 učebna 60, Pá 13. 3. 8:00–13:50 učebna 60, Pá 17. 4. 8:00–13:50 učebna 60, Pá 24. 4. 8:00–13:50 učebna 60
- Předpoklady
- SOUHLAS
Intaktní komunikační schopnost - studentkám a studentům je udělen souhlas se zápisem na základě předložení aktuální zprávy od klinického logopeda/foniatra. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student/ka umět vymezit vědní a studijní obor logopedie, principy komunikace a průběh ontogeneze dětské řeči; bude seznámen s přístroji a pomůckami užívanými v logopedické praxi. Osvojí si také poznatky k etiologii, klasifikaci, diagnostice a terapii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti.
- Výstupy z učení
- Student/ka si osvojí poznatky o etiologii, klasifikaci, diagnostice a terapii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti.
- Osnova
- Logopedie, koncepce oboru logopedie, mezioborová spolupráce. Proces lidské komunikace charakteristika, význam, verbální, nonverbální komunikace Ontogeneze dětské řeči, psychologické a společenské faktory vývoje řeči. Pojetí, klasifikace, sypmtomatologie, diagnostika a terapie jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti. Přístroje a pomůcky užívané v logopedické praxi v diagnostice a terapii.
- Literatura
- povinná literatura
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2006, 229 s. edice psychologické a pedagogické literatury. ISBN 80-247-1110-9. info
- neurčeno
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Jiřina KLENKOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2. info
- KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka. Správný vývoj řeči dítěte. 1. vyd. Brno: MC nakladatelství Brno, 2003, 125 s. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. druhé. Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 80-85931-88-5. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1. info
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- Výukové metody
- konzultace, diskuze
- Metody hodnocení
- Vyžadována 70% účast, splnění písemného testu (podmínkou úspěšného zvládnutí je 80% správných odpovědí), ústní zkouška. Zpracování 5 anotací odborných knih, které budou doporučeny na konzultacích.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SPROC_SP1a