PdF:SZ2BP_ASP Asistentská praxe - Informace o předmětu
SZ2BP_ASP Asistentská praxe
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. František Trapl, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dominika Dvořáková (pomocník)
Mgr. Bc. František Georgiadis (pomocník)
Mgr. Martina Kornherrová (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 600 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/600, pouze zareg.: 0/600
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student v průběhu celého semestru (celkem i s přípravou 60 hodin) provádí pedagogickou praxi, která spočívá v individuálním doučování žáků základní školy, vč. žáků se sociálním znevýhodněním. Student doučuje buď přímo v rodině žáka, na půdě školy, případně v jiné instituci (např. nezisková organizace). Cílem je aplikovat získané znalosti a dovednosti v praxi.
- Výstupy z učení
- Cílem je aplikovat získané znalosti a dovednosti v praxi.
- Osnova
- • Organizace spolupráce (výběr žáka, domluvení podmínek spolupráce). • Plán doučování. • Studenti budou mít v rámci předmětu možnost navštívit odborné lekce, především z oblasti sociální a speciální pedagogiky, zaměřené na řešení konkrétních situací, s nimiž se v průběhu praxe setkávají (např. práce se žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, komunikace s rodiči žáka apod.). • Doučování – 26 hodin přímé práce s žákem, 34 hodin příprava na doučování (pracovní listy, pomůcky), vedení průběžných záznamů o pokroku žáka, o vzdělávacích potřebách - administrativa • Vložení vyplněné dokumentace k doučování v příslušné odevzdávárně e-learningového kurzu.
- Literatura
- GULOVÁ, Lenka. Aktivní doučování v sociálně znevýhodněných rodinách jako součást přípravy učitele. In Implementace předmětu Sociální komunikace se žákem (Aktivní doučování v sociálně znevýhodněných rodinách), Univezita Tarase Ševčenka. 2014. info
- ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Doučování romských dětí z pohledu studentů Masarykovy univerzity. Prevence. Praha: Život bez závislostí, Coolish Press, 2012, roč. 9, č. 6, s. 15 - 18. ISSN 1214-8717. info
- OBROVSKÁ, Jana, Olga KUSÁ, Zuzana LEHOTSKÁ, Ivana MARÁŠKOVÁ a Kateřina DOBEŠOVÁ. Školní a mimoškolní doučování metodika. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, 44 s. ISBN 978-8086-85-3. URL info
- GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ a Zuzana BUCHTOVÁ. Evaluace předmětu Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. In Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků. 1. vyd. Brno: Muni PRESS, 2010, s. 56 - 91, 35 s. neuvádím. ISBN 978-80-210-5342-7. info
- ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. E-learningová podpora výuky. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009. info
- PAVLÍČKOVÁ, Radka. Postřehy z doučování sociálně znevýhodněných(romských)dětí v jejich domácím prostředí. In Vítková, Marie - Vojtová, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 11 s. ISBN 978-80-7315-188-1. info
- NĚMEC, Jiří. Doučování nebo sociální opora? Reflexe projektu domácí učitel. In Sborník příspěvků XV. konference ČAPV. 1. vyd. České Budějovice: Katedra pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, 2007, 6 s. ISBN 978-80-7040-991-6. info
- Výukové metody
- Trénink dovedností, teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů, skupinová diskuse.
- Metody hodnocení
- Pravidelná spolupráce s doučovaným žákem, odevzdání dokumentace k praxi.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2016/SZ2BP_ASP/index.qwarp
The course is for the students of the 3rd semester of the Lower Secondary Teacher Training study programme. The course will include lectures on the current topics in education. Lecture invitations will be sent via e-mail to all the students enrolled in the course. The contact person for tutoring in families is: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. EmaSteparova@seznam.cz All the documents related to the practice is available on the website of the Practice Department available here: http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe and here: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2441 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Student pedagogického asistenství plní předmět SZ2BP_ASP v průběhu studia 2x.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/SZ2BP_ASP