PdF:VIm014 Praxe vizuální tvorby 2 - Informace o předmětu
VIm014 Praxe vizuální tvorby 2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
doc. MgA. Matěj Smetana, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Matěj Smetana, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (program PdF, N-VV2S)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohlubování profesních kompetencí s ohledem na oblast vizuální kultury. V této praxi je kladen důraz na odborný oborový aspekt praxe. Student má v rámci předmětu možnost propojovat teoretické a praktické poznatky získaných v rámci předmětu Praxe vizuální tvorby 1.. Předmět je úzce provázaný s Ateliérem materiálů a technologií 2, kde student reflektuje svoji odbornou praxi a rošiřuje si své znalosti a dovednosti ve vizuální tvorbě. Jedná se o průběžnou praxi, kterou student vykonává 10 týdnů během semestru. Celkem jde o min. 40 hodin praxe, z toho 20 hodin přímo na zvoleném pracovišti (umělecké / výtvarné ateliéry nejen na SOŠ, ZUŠ, VOŠ, grafické studio apod.) a 20 hodin věnovaných především vlastní přípravě, případně pomoci supervizorovi (např. práce na projektech, chystání projektů, prezentací apod.).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student: • zhodnotí vlastní vývoj v rámci odborné oborové praxe, • zefektivní proces plánování, realizace a reflexe vlastních autorských projektů, • na základě reflexe vlastní práce vytváří alterace, které využívá v následných projektech, • osvojí si základní dovednosti vztahující se ke všem složkám práce ve výtvarných ateliérech či grafickém studiu, • reflektuje klima konkrétního pracoviště a jejich vliv na vlastní práci.
- Osnova
- • praxe – 20 hodin • činnosti vykonávané ve funkci asistenta • náslechy a práce na vlastních autorských projektech a domácích zadáních – 20 hodin • závěrečná reflexe
- Literatura
- SHAUGHNESSY, Adrian. How to be a graphic designer, without losing your soul. London: Laurence King, 2010. ISBN 9781856697095.
- KNOBLOCH, Iva a Radim VONDRÁČEK, ed. Design v českých zemích 1900-2000: instituce moderního designu. V Praze: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
- FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Vyd. 2., upr. Přeložil Josef KOSEK, přeložil Božena KOSEKOVÁ. Praha: Fra, 2013. Vizuální teorie. ISBN 978-80-86603-79-7.
- TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7931-027-3.
- JAROŠ, Richard a Pavla PAUKNEROVÁ, ed. Nejen kruhy: vizuální přístupy v zobrazování dat a informací. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2017. ISBN 978-80-87989-06-7.
- LINDAUROVÁ, Lenka, PROCHÁZKOVÁ, Bára, ed. Mezera: mladé umění v Česku 1990-2014. V Praze: Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2014. Magnus art. ISBN 978-80-905317-3-4.
- POP10: Ateliér Grafický design a nová média, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2016. ISBN 978-80-87989-08-1.
- Výukové metody
- aktivní účast, praktická a teoretická příprava, individuální a skupinové projekty
- Metody hodnocení
- prezentace praxe, reflexe
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/VIm014