PdF:VZpB44 Prevence chronických neinfekčn - Informace o předmětu
VZpB44 Prevence chronických neinfekčních chorob
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/2. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 11:00–11:50 učebna 34
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je edukace v oblasti chronických neinfekčních chorob. Součástí výuky je také simulace, která umožňuje prožitek fyzických změn (sehnutí zad, omezení sluchu, omezení zraku, ztuhnutí kloubů, svalová slabost) doprovázejících stáří a zároveň vede k větší empatii k lidem v seniorském věku.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student: formulovat hlavní aktuální problémy z oblasti lidského zdraví, jeho ochrany a podpory se zaměřením na problematiku chronických neinfekčních chorob a prevence syndromu stáří; revidovat své dosavadní znalosti; aktivně vyhledávat nové informace a kriticky je hodnotit; posoudit své rizikové chování a aktivně se podílet na zlepšení svého životního stylu;
- Osnova
- Obsah semináře: 1. – 4.: Chronické neinfekční choroby a jejich prevence (prevence kardiovaskulárních chorob, metabolického syndromu, onkologických onemocnění, alergií) 5. – 8.: Prevence syndromu stáří (prevence osteoporózy, sarkopenie, inkontinence, porucha paměti) 9. – 12.: Programy podpory zdraví Obsah cvičení: 1. Simulace syndromu stáří 2. Student zpracuje seminární práci na vybrané téma a prezentuje ho ve výuce. Další podmínkou je účast na exkurzi, spolupráce s odborníky z praxe (např. Mammahelp).
- Literatura
- povinná literatura
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2294
- Manuál prevence v lékařské praxi: souborné vydání. Edited by Kamil Provazník. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 1998. 622 s. ISBN 8070710802.
- www.szu.cz
- www.starneme-uspesne.cz
- doporučená literatura
- KOTULÁN, Jaroslav a Drahoslava HRUBÁ. Preventivní lékařství: učební text pro lékařské fakulty. Brno: Masarykova univerzita, 1993. 207 s. ISBN 80-210-0563-7.
- KOTULÁN, Jaroslav, Drahoslava HRUBÁ a Vladimír BENCKO. Preventivní lékařství: učební text pro lékařské fakulty. Brno: Masarykova univerzita, 1993. 285 s. ISBN 80-210-0336-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek, seminářů a samostatné práce.
- Metody hodnocení
- Student prokáže při zkoušce znalosti z dané problematiky a vypracuje seminární práci na vybrané téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/VZpB44