PdF:DCJC029 Projektování kurikula - Informace o předmětu
DCJC029 Projektování kurikula
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Didaktika cizího jazyka (program PdF, D-DCIJ) (2)
- Didaktika cizího jazyka (program PdF, D-SPE4) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení a prohloubení teoretických znalostí vztahujících se ke komplexní problematice projektování kurikula v cizojazyčném vyučování.
- Osnova
- Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda. Cílem předmětu je rozvíjení a prohloubení teoretických znalostí vztahujících se ke komplexní problematice projektování kurikula v cizojazyčném vyučování. Předmět se zaměřuje na možnosti zkoumání kurikula a jeho projektování s ohledem na probíhající kurikulární reformu v České republice. Tematické okruhy: • koncepce a moderní trendy v oblasti projektování kurikula, • formy kurikula • role učitele v projektování kurikula • výstupy z učení a jejich hodnocení • kurikulum zaměřené na žáka v cizojazyčném vyučování.
- Literatura
- VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou. Praha: Tauris, 2006.
- vzdělávacího programu k vyučovací hodině
- Borisko, N. et al. Curriculum für den sprachpraktischen Deutschunterricht an pädagogischen Fakultäten der Universitäten und pädagogischen Hochschulen. Kyjev: Lenvit, 2004.
- Společný evropský referenční rámec pro jazyk : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.
- MEHISTO, Peeter, David MARSH a María Jesús FRIGOLS. Uncovering CLIL : content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008, 238 s. ISBN 9780230027190. info
- Handbuch Fremdsprachenunterricht. Edited by Karl-Richard Bausch - Herbert Christ - Hans-Jürgen Krumm. 5., gegenüber der vierten u. Tübingen: A. Francke, 2007, xviii, 655. ISBN 9783772082344. info
- PRÁŠILOVÁ, Michaela. Tvorba vzdělávacího programu. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006, 191 s. ISBN 8072547127. info
- GLABONIAT, Manuela. Profile deutsch : gemeinsamer europäischer Referenzrahmen : Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, kommunikative Mittel : Niveau A1-A2, B1-B2, C1-C2. Berlin: Langenscheidt, 2005, 240 s. ISBN 3468494106. info
- RICHARDS, Jack C. Curriculum development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xiv, 321. ISBN 0521804914. info
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- HEDGE, Tricia. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000, xvi, 447. ISBN 0194421724. info
- JOHNSON, Karen E. Understanding language teaching : reasoning in action. Boston: Heinle & Heinle Publishers, 1999, x, 149. ISBN 0838466907. info
- WALTEROVÁ, Eliška. Kurikulum : proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 185 stran. ISBN 8021008466. info
- YALDEN, Janice. Principles of course design for language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, ix, 207. ISBN 0521312213. info
- Výukové metody
- přednáška, diskuse
- Metody hodnocení
- Zápočet: studenti předloží seminární práci: projekt jazykového kurikula. Ústní rozprava.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/DCJC029