IAJp26 Výuková praxe 4B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Oaklandová
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJp26/01: Po 16:00–17:50 učebna 65, Š. Cox
IAJp26/02: Čt 13:00–14:50 učebna 67, Š. Cox
Předpoklady
IAJp11 Souborná zkouška z AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will get familiar with specific needs of young language learners. At the end of the course students will be better able to design adequate types of activities for young learners. Students will be able to get and give feedback and to reflect on their own teaching.
Výstupy z učení
Students are able to conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson; simplify classroom instructions and reformulate them with respect to their pupils' age and language development; reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action; give and get feedback, react positively to feedback and set an action plan; select and stage suitable activities for their pupils and instruct them in the target language.
Osnova
  • 1-2) Classroom language 3-4) Lesson planning using different coursebooks for young learners 5-6) Supplementary materials and realia 7-8) Giving and getting feedback 9-10) Microteaching 11-12) Portfolio: designing materials, selecting suitable tasks
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, group discussions, demonstrations, observations (video lessons), lesson planning, microteaching, feedback discussions, reflection
Metody hodnocení
Credit requirements: 1. Active participation in the sessions 2. Microteaching and feedback 3. Portfolio (including Microteaching tasks, material and reflection)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1881
Link for online lessons: https://cesnet.zoom.us/j/5817802862 Meeting ID: 581 780 2862
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.