PdF:IRJp18 Didaktika 3 - RJ - Informace o předmětu
IRJp18 Didaktika 3 - RJ
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 12. 3. 12:00–13:50 učebna 62, Pá 16. 4. 13:00–14:50 učebna 65, Pá 30. 4. 13:00–14:50 učebna 65, Pá 14. 5. 13:00–14:50 učebna 65
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu jsou teoretické otázky spojené s receptivními a produktivními řečovými dovednostmi. Součástí přednášek je metodika nácviku čtení, poslechu, ústního a písemného vyjadřování. Studenti se naučí aplikovat teoretické metodické poznatky do praktického výukového procesu. Nedílnou součástí je příprava na pedagogickou praxi, propojení teoretických poznatků s praktickým využitím v rámci výukového procesu. Po absolvování výuky budou studenti schopni navrhnout a realizovat v praxi různé metodické postupy a aktivity ve výuce ruštiny na základních školách.
- Výstupy z učení
- Po absolvování výuky budou studenti schopni navrhnout a realizovat v praxi různé metodické postupy a aktivity pro rozvoj řečových dovedností ve výuce ruštiny na základních školách.
- Osnova
- 1.-2. Vyučovací hodiny cizího jazyka. Klasifikace, struktura. Fáze vyučovacích hodin.
- 3.-4. Rozvoj řečových dovedností. Metodika nácviku čtení.
- 5.-6. Metodika nácviku psaní.
- 7.-8. Metodika nácviků poslechu.
- 9.-10. Metodika nácviku mluvení.
- 11.-12. Specifické vzdělávací potřeby žáků. Výuka RJ žáky s SPÚ.
- Literatura
- povinná literatura
- PURM, Radko, Stanislav JELÍNEK a Josef VESELÝ. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Vydání třetí (rozšíře. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, 250 stran. ISBN 8070411740. info
- doporučená literatura
- JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 345 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 165. ISBN 978-80-210-6682-3. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Didaktika cizích jazyků v integrovaném a interdisciplinárním pojetí. In Integrované přístupy k vyučovaniu cudzích jazykov - CLIL a LLIL. Cudzie jazyky v škole 4. 1. vyd. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 2007, s. 20-26, 6 s. ISBN 978-80-8094-225-0. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, 209 s. ISBN 8020012133. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. 1. vyd. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. info
- Výukové metody
- Aktivní účast na semináři. (u studentů prezenčního studia povinná docházka). Skupinová práce a diskuse.
- Metody hodnocení
- Ústní kolokvium v ruském jazyce.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- V seminární části výuky budou studenti aplikovat získané teoretické poznatky do praktické přípravy hodiny ruštiny. V rámci mikrovýstupů budou studenti nacvičovat jednotlivé metodické postupy dle zadání vyučující předmětu. Tyto výstupy budou následně všemi studenty analyzovány s případným návrhem dalších možností metodických postupů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/IRJp18