IVVk05 Umění a tvorba 4

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/0/.3. 4 konzultace. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Jana Francová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ing. Diana Elfmarková (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eliška Lomičová (cvičící)
Mgr. Milada Sommerová (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
MgA. Jana Francová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IVVk05/01: Pá 30. 4. 10:00–11:50 učebna 13, Pá 14. 5. 10:00–11:50 učebna 13, M. Kovářová, E. Lomičová
IVVk05/02: Pá 16. 4. 17:00–18:50 učebna 13, Pá 7. 5. 12:00–13:50 učebna 13, M. Kovářová, M. Sommerová
Předpoklady
absolvování Umění a tvorba 1-3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je kultivace výtvarného projevu a rozvíjení výtvarného myšlení studentů. V praktické rovině jde o realizaci vlastního výtvarného projektu na vybrané téma s intermediálními přesahy.
Výstupy z učení
Samostatná koncepce a realizace výtvarného projektu s využitím osvojených odborných výtvarných znalostí a dovedností.
Osnova
  • Formulování výtvarných východisek vlastního výtvarného projektu z hlediska soudobého stavu výtvarného umění. Samostatná realizace výtvarné aktivity s důrazem na intermediální přesahy a konceptuální řešení daného problému. Využití osvojených dovedností z předchozích seminářů ve vlastní tvorbě. Realizace intermediálního výtvarného projektu s důrazem na osobitost sdělení a uměleckou kvalitu. Uvědomělé zacházení s výtvarným jazykem a s využitím profesních kompetencí. Prezentace vlastního projektu a jeho obhájení před spolužáky a cvičícím pedagogem s důrazem na komunikační schopnosti studenta.
Literatura
    povinná literatura
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno: Nakladatelství MU v Brně, 1999, 125 s. svazek 72, spisy PedF MU V Brně. ISBN 80-210-2079-2. info
  • GOMBRICH, E. H. Příběh umění. 1. vyd. Praha: Argo, 1995, 683 s. ISBN 80-204-0685-9. info
  • ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
    doporučená literatura
  • FRANCOVÁ, Jana, Eva STROUHALOVÁ, Jan CHARVÁT, Ondřej NAVRÁTIL, Hana KARKANOVÁ a Martin RAUDENSKÝ. FK 15. Umění autorské knihy a výtvarná výchova. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 209 s. ISBN 978-80-210-8471-1. info
    neurčeno
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílna jako forma edukace v integrativní pedagogice (interaktivní CD). Brno, 2003. info
Výukové metody
konzultace, diskuze
Metody hodnocení
písemný test a prezentace výtvarného projektu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.