PdF:NJ081 Německé reálie a jazyk 2 - Informace o předmětu
NJ081 Německé reálie a jazyková cvičení 2
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ081/01: Pá 5. 3. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 12. 3. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 19. 3. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 26. 3. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 9. 4. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 16. 4. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 23. 4. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 30. 4. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 7. 5. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 14. 5. 13:00–14:50 učebna 67, Pá 21. 5. 13:00–14:50 učebna 67, A. Brychová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Předškolní pedagogika (program PdF, N-PP) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5, směr Německý jazyk)
- Cíle předmětu
- Cìlem předmětu je zìskánì základnìch řečových dovednostì a znalostì jazykových prostředků, které umoņnì studentům v tomto cizìm jazyce komunikovat. Důležité je i vytvořenì kladného postoje ke kultuře národů, které cizìm jazykem, v nańem přìpadě německy, hovořì jako mateřským jazykem. K dosaņenì tohoto cìle přispìvá zařazenì konverzačnìch témat o reáliìch německy mluvìcìch zemì. Zařazeny jsou také informace o strategiìch a technikách učenì. Gramatická cvičenì k obtìņnějńìm jevům německé gramatiky (skloňovánì přìdavných jmen, minulé časy, předloņkové vazby s přìdavnými jmény, slovosled atd.).
- Výstupy z učení
- Student je schopen v německém jazyce konverzovat o reáliìch německy mluvících zemí. Ovládá také vhodné strategie a techniky učení. Získává jistotu v gramatických cvičenìch k obtìņnějšìm jevům německé gramatiky (skloňovánì přìdavných jmen, minulé časy, předložkové vazby s přìdavnými jmény, slovosled atd.). Der Student kann auf Deutsch über die Realitäten der deutschsprachigen Länder sprechen. Es verwaltet auch geeignete Lernstrategien und -techniken. Es gewinnt Gewissheit in den Grammatikübungen der schwierigeren Phänomene der deutschen Grammatik.
- Osnova
- Systematické zpracovánì témat z reáliì německy mluvicìch zemì s důrazem na Německo a Ńvýcarsko: 1. - 2. týden: členěnì Německa do různých spolkových zemì 3. -4. týden: média a jejich role v ņivotě lidì 5 - 6. týden: televiznì pořady pro děti a mládeņ 7. - 8. týden: dětská literatura jako prostředek poznávánì kultury německy mluvicìch zemì 9. -10. týden: specifika Ńvýcarska: federalismus, neutralita 11. - 12. týden: studentské prezentace aktualit z politického a společenského děnì v Německu a Ńvýcarsku
- Literatura
- BUSCHA, Anne a Gisela LINTHOUT. Das Mittelstufenbuch Deutsch als Fremdsprache : ein Lehr- und Übungsbuch. 1. Aufl. Leipzig: Schubert-Verlag, 2003, 232 s. ISBN 3929526751. info
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Alexandra SCHLEMMER. Em neu Hauptkurs. Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe B2. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2005, 110 s. ISBN 3190216959. info
- Výukové metody
- sprachpraktische Übungen
- Metody hodnocení
- test
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/NJ081