NJ081 Německé reálie a jazyková cvičení 2

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/.7. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ081/Kombi01: Pá 23. 2. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 1. 3. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 8. 3. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 15. 3. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 22. 3. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 5. 4. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 12. 4. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 19. 4. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 26. 4. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 3. 5. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 10. 5. 8:00–9:50 učebna 67, Pá 17. 5. 8:00–9:50 učebna 67, A. Brychová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních řečových dovedností a znalostí jazykových prostředků, které umožní studentům v tomto cizím jazyce komunikovat. Důležité je i vytvoření kladného postoje ke kultuře národů, které cizím jazykem, v našem přìpadě německy, hovořì jako mateřským jazykem. K dosažení tohoto cíle přispívá zařazení konverzačních témat o reáliìch německy mluvících zemí. Zařazeny jsou také informace o strategiích a technikách učení. Gramatická cvičenì k obtížnějším jevům německé gramatiky (skloňování přídavných jmen ve specifických situacích, systém minulých časů, předložkové vazby přìdavných jmén a sloves odlišné od českého jazyka, trpný rod, slovosled atd.).
Výstupy z učení
Student je schopen v německém jazyce konverzovat o reáliích německy mluvících zemí. Ovládá také vhodné strategie a techniky učení. Získává jistotu v gramatických cvičeních k obtížnějším jevům německé gramatiky (skloňování přídavných jmen, minulé časy, předložkové vazby s přìdavnými jmény a slovesy, slovosled atd.). Der Student kann auf Deutsch über die kulturellen und landeskundlichen Gegebenheiten der deutschsprachigen Länder sprechen. Er benutzt auch geeignete Lernstrategien und -techniken. Er gewinnt die Übersicht im Bereich der schwierigeren Phänomene der deutschen Grammatik.
Osnova
  • Systematické zpracovánì témat z reáliì německy mluvicìch zemì s důrazem na Německo a Ńvýcarsko: 1. - 2. týden: členění Německa do různých spolkových zemí 3. -4. týden: média a jejich role v životě lidí 5 - 6. týden: televizní pořady pro děti a mládež 7. - 8. týden: dětská literatura jako prostředek poznávánì kultury německy mluvicích zemí 9. -10. týden: specifika Švýcarska: federalismus, neutralita 11. - 12. týden: studentské prezentace aktualit z politického a společenského dění v Německu a Švýcarsku
Literatura
  • BUSCHA, Anne a Gisela LINTHOUT. Das Mittelstufenbuch Deutsch als Fremdsprache : ein Lehr- und Übungsbuch. 1. Aufl. Leipzig: Schubert-Verlag, 2003, 232 s. ISBN 3929526751. info
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Alexandra SCHLEMMER. Em neu Hauptkurs. Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe B2. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2005, 110 s. ISBN 3190216959. info
Výukové metody
sprachpraktische Übungen
Metody hodnocení
Sprachtest
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.