PdF:SOk225 Zpracování rozv. projektů - Informace o předmětu
SOk225 Zpracování a realizace rozvojových projektů
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/1.2/0. 14 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOk225/01: Pá 5. 3. 14:00–16:50 učebna 37, Pá 9. 4. 14:00–16:50 učebna 37, Pá 14. 5. 9:00–12:50 učebna 37, L. Gulová
- Předpoklady
- Předmět navazuje na předmět Příprava rozvojového projektu, kdy měli studenti úkol v průběhu celého minulého semestru postupně vytvářet rámec a obsah projektu. Na základě této zkušenosti vytvoří reálný projekt, který zrealizují. Projekt bude směřován do oblasti sociální pedagogiky s přesahem do oblasti sociální práce nebo školství. Může se jednat o soubor lekcí pro vybrané školské nebo i jiné zařízení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Studenti zrealizují projekt, který v předcházejícím semestru vytvořili.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna: • Oslovit nejrůznější zařízení, kde lze projekt realizovat • Připravit realizaci projektu • Realizovat projekt • Evaluovat výsledek projektu s pomocí drobného výzkumného šetření
- Osnova
- • Výběr zařízení • Postupná realizace projektu • Evaluace jednotlivých fází realizace projektu • Analýza výzkumu spojeného s projektem • Zpracování metodiky projektu • Zhodnocení projektu Jedná se o předmět realizovaný v rámci praxí v oboru sociální pedagogika.
- Literatura
- GULOVÁ, Lenka. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. info
- Výukové metody
- Studenti budou pracovat v týmu, v rámci fiktivní organizace (spolku). V průběhu cvičení budou vytvářet rámec projektu a zpracují projektovou dokumentaci. Součástí projektu bude výzkumné šetření. Zpracovaný projekt budou prezentovat v rámci semináře. Na základě této zkušenosti navrhnou reálný projekt, který v praxi (v týmové práci nebo i jako jednotlivci) zrealizují (v rámci dalšího semestru). Projekt může zahrnovat libovolné téma z oblasti sociální pedagogiky, sociální práce, andragogiky, pedagogiky aj. V závěru předmětu studenti vytvoří kompletní projektovou dokumentaci.
- Metody hodnocení
- Studenti v týmu zrealizují projekt, který připravovali v uplynulém semestru. Výsledek zpracují do metodického materiálu.
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2519
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/SOk225