PdF:SZ6696 Practice Reflection - Informace o předmětu
SZ6696 Practice Reflection
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/.6. 2x 180 minutes. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6696/01: Čt 4. 3. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, Čt 8. 4. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, R. Pospíšil, P. Svojanovský
- Předpoklady
- !NOWANY( SZ6656 Practice Reflection )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The purpose of this course for students is to offer them space for reflection of experience from their own teaching practice and to help them enhance their reflective and self-reflective skills in relation to their teaching practice within the MINOR study plan. The way of the seminar management is inspired by the concept of the so-called reflecting teams, which is characteristic with cooperation of more professionals from different fields. As a result, the teaching is realized by a didactic professional together with either a pedagogue or psychologist. At the same time, selected mentors are invited to the seminars.
- Výstupy z učení
- After completing the course students will be able to: - openly share experiences from their own teaching practice in the professional community; - reflect on experiences from their own teaching practice in the professional community; - use reflection and self-reflection as a tool for professional learning.
- Osnova
- • understanding the difference between descriptive and reflective writing • group work with a pedagogical (reflective) diary • group work with a professional portfolio • acquiring of reflection and self-reflection as a tool for professional learning
- Literatura
- Výukové metody
- • various forms of group discussions • work with reflective diaries.
- Metody hodnocení
- • active participation in the seminar (100%) • submission of records in the reflective diary
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Each student enrol to this subject during the study once - togehther with the subject Teaching practice 1 or Teaching practice 2. To open this course there is a minimum number of 15 students. If this minimum capacity is not met, the course will not be opened.
- Další komentáře
- Studijní materiály
MINOR PART-TIME.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/SZ6696