PdF:XPPp16 Praxe kurikula - Informace o předmětu
XPPp16 Praxe kurikula předškolního vzdělávání
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- XPPk07
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost ověřit nabyté dovednosti projektování předškolního vzdělávání v praxi. Předmět je propojen s předmětem Teorie a praxe kurikula předškolního vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: orientovat se v organizaci předškolního vzdělávání v souladu s kurikulárními dokumenty; vysvětlit současné přístupy ke vzdělávání dětí předškolního věku; realizovat vzdělávání podle předem připraveného projektu; reflektovat svoje profesní dovednosti.
- Osnova
- Realizace projektu v rámci týdenní praxe a následná reflexe.
- Literatura
- povinná literatura
- Bůžek, A., & Michalík, J., Informatorium (nejen) o právech dítěte. Olomouc: UP Olomouc. 2000.
- SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Projektování v mateřské škole. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 109 s. ISBN 978-80-210-8856-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017. URL info
- KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole. První. Praha: Portál, 2015, 182 s. ISBN 978-80-262-0812-9. info
- GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vydání druhé. Praha: Portál, 2012, 159 stran. ISBN 9788026201069. info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole :rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8. info
- doporučená literatura
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- PRÁŠILOVÁ, Michaela. Projektování v mateřské škole : [vybraná problematika pro tvorbu školního kurikula v MŠ]. 1. vyd. V Olomouci: Hanex, 2004, 246 s. ISBN 8085783444. info
- KOVALIK, Susan a Karen D. OLSEN. Integrovaná tematická výuka : model : výzkum mozku, výukové postupy, příprava kurikula. Translated by Jana Nováčková. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 8090187307. info
- Výukové metody
- praxe
- Metody hodnocení
- hodnocení a sebehodnocení praxe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/XPPp16