PdF:ZS1MP_AD4B Didaktika 2 - Informace o předmětu
ZS1MP_AD4B Didaktika 2 - AJ
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1MP_AD4A Didaktika AJ
Didaktika 4A passed. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
- Osnova
- 1-2) Řečové dovednosti: mluvení. 3-4) Řečové dovednosti: čtení. 5-6) Řečové dovednosti: psaní. 7-8) Slovní zásoba. 9-10) Gramatika u žáků mladšího školního věku. 11-12) Výuka výslovnosti.
- Literatura
- povinná literatura
- Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
- Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- doporučená literatura
- Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
- REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- Výukové metody
- class discussions, group projects, presentations, readings, homework
- Metody hodnocení
- 1. Active participation in the sessions 2. Teaching portfolio tasks 3. Teaching practice 4. Work in Moodle (reading and forums)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Link for online lessons: https://cesnet.zoom.us/j/5817802862 Meeting ID: 581 780 2862 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/ZS1MP_AD4B