PdF:FC1808 Terénní cvičení (jaro) - Informace o předmětu
FC1808 Terénní cvičení (jaro)
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/1. 1 den. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Lukáš Pawera, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC1808/Prez01: Út 16:00–16:50 učebna 3, T. Miléř, L. Pawera
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšíření fyzikálních vědomostí a dovedností o témata a jevy, které lze zkoumat ve venkovním prostředí. Důraz je kladen na aplikaci vědeckých výzkumných metod v podmínkách mimo učebnu a laboratoř, především pak na pozorování, měření, kvalifikovaný odhad hodnot, konstrukce jednoduchých pomůcek. Student samostatně nebo v týmu realizuje vybrané praktické úlohy. Do terénních cvičení jsou zařazeny praktické úlohy s důrazem na vztah probírané látky k praxi, přírodě, technickým aplikacím apod.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: Teoretické základy fyzikálních jevů, fyzikální měření a pozorování. Pravidla bezpečnosti práce v terénu. Student dokáže samostatně nebo v týmu provádět praktická měření, zpracovat data, vyhodnotit a interpretovat výsledky.
- Osnova
- V rámci předmětu budou realizovány vybrané úlohy z dané nabídky: 1. Délka, čas, hmotnost, rychlost (odhad a měření)
- 2. Kvalita povrchových vod (turbidita, teplota, PH)
- 3. Orientace v terénu
- 4. Hry s využitém GPS
- 5. Prostředky nouzového přežití v přírodě
- 6. Atmosférická tlaková a vztlaková síla, aerostatika, aerodynamika
- Literatura
- doporučená literatura
- MILÉŘ a HOLLAN: Klima a koloběhy látek, 2014, Moduly jako prostředek inovace v integraci výuky moderní fyziky a chemie (CZ.1.07/2.2.00/28.0182) http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/klima.pdf http://amper.ped.muni.cz/gw/aktivity/clima_fluxes.pdf
- Mapy a měření v přírodě. [online]. Dostupné z http://www.sweb.cz/skauti_prazmo/stranky/telo_skautske_dovednosti_2_mapy_mereni.htm
- BEDNÁŘ, Jan. Pozoruhodné jevy v atmosféře : atmosférická optika, akustika a elektřina. Vyd. 1. Praha: Academia, 1989, 236 s. ISBN 8020000542. URL info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, terénní cvičení, diskuse.
- Metody hodnocení
- Praktická zkouška v terénu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/FC1808