PdF:IVp131 Reflektivní seminář 3 - SA - Informace o předmětu
IVp131 Reflektivní seminář 3 - SA
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- NOW( IVp128 Odborná praxe souvislá 3 - SA )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je podrobná reflexe praxe. Studenti představí své praxe, reflektují své činnosti, schopnosti a dovednosti, diskutují o zažitých situacích, o metodách a přístupech u vybraných cílových skupin a plánování následného profesního uplatnění.
- Výstupy z učení
- Po ukončení kurzu student:
• umí využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti;
• analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci. - Osnova
- Reflexe vlastní činnosti na praxi (silné a slabé stránky, naplnění očekávání, výhled)
- Sdílení zkušeností
- Uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
- Diskuse o možnostech pracovního uplatnění, výzvy, možnosti, rizika
- Literatura
- doporučená literatura
- KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Edited by Jiřina Šiklová. Šesté, v Portálu páté v. Praha: Portál, 2011, 147 stran. ISBN 9788073679224. info
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
- Výukové metody
- skupinová práce, prezentace, diskuse, příprava doma
- Metody hodnocení
- aktivní zapojení studentů na seminářích, (sebe)reflexe praxe
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve dvouhodinových blocích jednou za 14 dní.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/IVp131