JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Elena Adriana Dancu, Ph.D. (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Daniel Gerrard, M.A.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: St 8:00–9:50 učebna 33, D. Gerrard
JVp014/02: Po 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/03: St 10:00–11:50 učebna 22, M. Malášková
JVp014/04: Út 12:00–13:50 učebna 57, D. Gerrard
JVp014/05: St 14:00–15:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/06: Po 10:00–11:50 učebna 57, E. Dancu
JVp014/07: Út 16:00–17:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/08: Út 10:00–11:50 učebna 58, E. Dancu
JVp014/09: St 12:00–13:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/10: Po 16:00–17:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/11: Čt 10:00–11:50 učebna 51, E. Dancu
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (master's thesis abstract).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - produce a master's thesis abstract; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Research and science; 2) Writing a thesis abstract; 3) Education and technology; 4) Teacher wellbeing; 5) Teaching students with specific learning difficulties.
  • Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; phrasal verbs; conditionals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
  • ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Akademická angličtina: Academic English : průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0. info
Výukové metody
Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences), active participation; 2) grammar worksheets; 3) continuous assessment (65%): details given in course materials; 4) oral exam (35%): presentation (3 mins + Qs) + discussion (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score min. 65% (42pts) to sit the oral exam. Students must also score min. 65% (23pts) in the oral exam to pass the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné úkoly. V případě nápadných rozdílů mezi úrovní odevzdaných úkolů a výkony studenta/-ky ve výuce může dojít k přezkoušení. Kurz je ukončen zkouškou na úrovni B2.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.