PdF:MS2RC_DMA2 Didaktika matematiky 2 - Informace o předmětu
MS2RC_DMA2 Didaktika matematiky 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/16. 10. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Panáčová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Matematika pro základní školy)
- ZSS Matematika pro střední školy (program PdF, C-CV)
- ZS1 Matematika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování kurzu je student schopen využít základní dovednosti k výuce algebraických témat v učivu matematiky 2. stupně ZŠ, užívání algebraického jazyka, zobecňování, práce s proměnnou, řešit rovnice, nerovnice a jejich soustavy, pracovat s funkcemi a jejich aplikacemi.
- Osnova
- Osnova (ve vyučovacím jazyce): Metodické a didaktické přístupy k výuce algebry na 2. stupni ZŠ. Postupné zavádění algebraického jazyka, práce s mnohočleny, lomenými algebraickými výrazy, respektování různých přístupů žáků k pochopení algebraických témat a k jejich rutinnému zvládnutí. Rovnice lineární, kvadratické. Nerovnice. Soustavy lineárních rovnic, různé možnosti jejich řešení. Slovní úlohy řešené rovnicemi. Schopnost studentů vytvářet metodické řady úloh ke zvládnutí učiva. Funkce lineární, nepřímá úměrnost, funkce kvadratická, funkce goniometrické. Aplikační úlohy, aktualizace učiva, využívání kvantitativních údajů z praktického života. Základní pojmy matematické statistiky. Využití experimentu při řešení kombinatorických úloh a úloh teorie pravděpodobnosti.
- Literatura
- VAŇUROVÁ, Milena a Růžena BLAŽKOVÁ. Didaktika matematiky 1 [online e-learningový kurz]. 2005. URL info
- LUHAN, Emanuel. Didaktika matematiky. 1. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 1990, 174 s. : i. ISBN 80-7040-036-6. info
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- písemný test (70%)kolokvium
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/MS2RC_DMA2