PdF:SPk330 Obor: Psychopedie 2 - Informace o předmětu
SPk330 Obor: Psychopedie 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Kateřina Heislerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Sochor, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPk330/01: So 26. 3. 8:00–13:50 učebna 56, So 2. 4. 8:00–13:50 učebna 56, So 30. 4. 8:00–13:50 učebna 56, So 14. 5. 8:00–13:50 učebna 56, K. Heislerová
- Předpoklady
- SPk329 Obor: Psychopedie 1
Úspěšné absolvování předmětu SPk329 Obor: Psychopedie 1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Doplňující studium speciální pedagogiky pro středoškolské pedagogické pracovníky (program PdF, C-CV)
- Special Education (program PdF, B-SPZPA)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si současné pojetí terminologie v oblasti pedagogiky osob s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem, aktuální poznatky o systému edukace žáků s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, orientovat se v současné situaci v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít obecné vědomosti z oblasti pedagogiky osob s poruchami autistického spektra;
- schopen aplikovat přístupy ke vzdělávání a výchově dětí a žáků s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem;
- ovládat práci s žáky s poruchami autistického spektra na úrovni asistenta pedagoga. - Osnova
- 1. Mentální postižení. 2. Poruchy autistického spektra (PAS). 3. Downův syndrom (DS).
- Literatura
- povinná literatura
- Bazalová, B. (2017) Autismus v edukační praxi. Praha: Portál.
- Selikowitz, M. (2011) Downův syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělání, dospělost. Praha: Portál.
- Thorová, K. (2016) Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
- Vágnerová, M. (2014) Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
- Valenta, M., Müller, O. (2013) Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta.
- doporučená literatura
- Švarcová, I. (2011) Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál.
- Výukové metody
- Přednáška s aktivní účastí studentů.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast (80 %). Písemný test, pro úspěšné absolvování předmětu. Plnění zadaných úkolů.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Upřesňující informace (aktualizovaný seznam literatury, okruhy atd.) budou sděleny vyučujícím na začátku semestru. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují studenti psychopedie + somatopedie, nebo + oftalmopedie, nebo + etopedie.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/SPk330