PdF:TI1007 Aplikace počítačové grafiky - Informace o předmětu
TI1007 Aplikace počítačové grafiky
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI1007/01: Út 8:00–9:50 učebna 28, M. Dosedla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy zpracování grafiky na počítači, rozdíly a využití vektorové a rastrové grafiky; 2. využívat funkce vektorových editorů k návrhu tvorbě tiskovin a počítačové grafiky včetně tiskového výstupu a exportu; 3. využívat funkce rastrových a vektorových editorů k tvorbě počítačové grafiky a grafických prvků pro využití na webu a v prezentacích; 4. zpracovávat digitální fotografii, upravovat vady obrazu, provádět retuše a jednoduché fotomontáže s využití rastrových grafických editorů; 5. orientovat se v oblasti tvorby 3D grafiky, vytvářet jednoduché scény pomocí základních primitiv, technik extrudování a práce s prostorovými křivkami včetně nasvětlení, materiálů a renderování; 6. využívat znalosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky k přípravě výuky pro základní školy.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy zpracování grafiky na počítači, rozdíly a využití vektorové a rastrové grafiky; 2. využívat funkce vektorových editorů k návrhu tvorbě tiskovin a počítačové grafiky včetně tiskového výstupu a exportu; 3. využívat funkce rastrových a vektorových editorů k tvorbě počítačové grafiky a grafických prvků pro využití na webu a v prezentacích; 4. zpracovávat digitální fotografii, upravovat vady obrazu, provádět retuše a jednoduché fotomontáže s využití rastrových grafických editorů; 5. orientovat se v oblasti tvorby 3D grafiky, vytvářet jednoduché scény pomocí základních primitiv, technik extrudování a práce s prostorovými křivkami včetně nasvětlení, materiálů a renderování; 6. využívat znalosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky k přípravě výuky pro základní školy.
- Osnova
- 1. a 2. týden: Teoretická východiska zpracování počítačové grafiky, pojmy, principy, ukázky, zásady a možnosti. 3. a 5. týden: Zpracování vektorové grafiky, procvičování, samostatná práce. 6. a 8. týden: Zpracování rastrové grafiky a digitální fotografie, procvičování samostatná práce. 9. a 11. týden: Zpracování 3D grafiky v grafickém editoru, procvičování a samostatná práce. 12. týden: Využití počítačové grafiky ve výuce na základních školách
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení, samostatné práce
- Metody hodnocení
- Zpracování praktických úkolů z oblastí vektorové, rastrové a 3D grafiky, samostatná práce, teoretický test.
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2996
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/TI1007