PdF:VIb012 Autorský projekt - Gr. design - Informace o předmětu
VIb012 Autorský projekt - Grafický design
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. projekt – domácí příprava praktických výstupů. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VIb012/01: Čt 16:00–16:50 učebna 15, J. Nedomová
- Předpoklady
- VVb010 Grafický design
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (na dostudování hlavní) (program PdF, B-VV3S)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (na dostudování vedlejší) (program PdF, B-VV3S)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S)
- Cíle předmětu
- Rozšíření a doplnění předmětu Ateliér grafického designu pro studenty vizuální tvorby. Je postaven na průběžných konzultacích a realizaci časově náročných domácích zadání, které vychází z individuálně stanoveného tématu. Jeho přirozenou součástí je autorská prezentace výstupů hodnocená komisionální zkouškou. Předmět rozšiřuje dovednosti a znalosti technologických postupů a procesů v oblasti grafického designu v návaznosti na definování a realizaci individuálně stanovených témat.Cílem předmětu je prohloubení orientace studentů vizuální tvorby v oblasti designu, kontinuální rozvoj kreativity a schopnosti tvůrčího vyjádření, odpovědné práce s tématem a kompetence vést o něm dialog.
- Výstupy z učení
- Student porozumí pojmům a technologickým postupům v oblasti grafického designu. Bude aktivně přistupovat k individuálně stanovenému tématu, definovat klíčová slova, získávat data, informace a inspirační zdroje k tématu náležející. Bude schopen komunikovat o svém projektu a vysvětlit obsahové a tvůrčí mechanismy vlastního díla.
- Osnova
- • vymezení oblasti tvůrčího zadání • průběžný rozvoj a případná transformace tématu na základě aktuálního sběru dat a vznikajících praktických výstupů • průběžné konzultace a kontrola realizace individuálních zadání • prezentace a obhájení vlastních aktivit
- Literatura
- povinná literatura
- Healey, M. (2008). Co je branding? Praha: Slovart.
- Noga, P. (2012) Dějiny grafického designu I. Ostrava: Ostravská univerzita.
- Twemlow, A. (2008). K čemu je grafický design? Praha: Slovart.
- Noga, P. (2013) Dějiny grafického designu II. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
- Noga, P.(2015) Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií. Brno: Masarykova univerzita.
- Noga, P. (2014) Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
- Beran, V. (2000) Typografický manuál. Praha: Font.
- doporučená literatura
- Noga, P. (2014) Navrhování layoutu a sazba tiskovin pomocí profesionálního grafického programu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
- Noga, P. (2013) Grafické navrhování pomocí vektorů a bitmap. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
- Hollis, R. (2014). Stručná historie grafického designu (1. vyd.). Praha: Rubato.
- Výukové metody
- teoretická a praktická příprava, individuální práce na zadaném tématu, povinné konzultace
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/VIb012