PdF:XTVk26 Tělesná výchova a výchova ke z - Informace o předmětu
XTVk26 Tělesná výchova a výchova ke zdraví v předškolním vzdělávání
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iva Kouřilová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XTVk26/01: Pá 11. 3. 8:00–11:50 učebna 41, Pá 1. 4. 14:00–17:50 učebna 41, I. Kouřilová, V. Mužík
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Je potřeba mít splněný předmět MSBP_VKZ - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Student si osvojí aplikace teoretických poznatků z tělesné výchovy a výchovy do vzdělávací praxe mateřských škol. Dokáže sestavovat týdenní i dlouhodobé tematické plány pro předškolní vzdělávání s odpovídajícím začleněním tělesné výchovy a výchovy ke zdraví.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen koncipovat tematické plány pro předškolní vzdělávání a tyto plány realizovat v praxi.
- Osnova
- 1. Didaktická aplikace teoretických poznatků z tělesné výchovy do praxe mateřských škol. 2. Didaktická aplikace teoretických poznatků z výchovy ke zdraví do praxe mateřských škol. 3. – 6. Příprava a koncipování tematických plánů pro předškolní vzdělávání s odpovídajícím začleněním tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. 7. – 12. Komentované reflexe a sebereflexe prezentovaných tematických plánů a jejich revize.
- Literatura
- DVOŘÁKOVÁ, Hana. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: Univerzita Karlova, 2000. ISBN 80-7290-005-6.
- Smolíková, K. (2006). Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
- Smolíková, K. (2006). Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
- MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ a Hana JANOŠKOVÁ. Abeceda pohybové aktivity dětí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Elportál. ISBN 978-80-210-9405-5. URL URL URL info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše, Eliška VENCÁLKOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Jana HAVLOVÁ, Iva LACINOVÁ, Nina PETRASOVÁ a Ludmila ŠPRACHTOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2008, 223 s. ISBN 978-80-7367-487-8. info
- Výukové metody
- Pravidelná semestrální výuka. Teoretická příprava. Reflexe a sebereflexe prezentovaných tematických plánů a výukových projektů s jejich revizí.
- Metody hodnocení
- Reflexe a sebereflexe integrovaného výukového projektu na týdenní výukový blok zaměřený na možnosti pohybových aktivit, vycházející z aktuálního pojetí předškolního vzdělávání.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/XTVk26