PdF:ZeC024 Didaktika geografie 4 - Informace o předmětu
ZeC024 Didaktika geografie 4
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 12 hod. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Předmět syntetizuje a aplikuje poznatky získané při studiu dílčích geografických disciplín a předmětů z pedagogiky a psychologie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem seminářů je
(a)připravit studenty na reálnou pedagogickou praxi,
(b) seznámit studenty s inovativními postupy a metodami ve výuce zeměpisu,
(c) prakticky si vyzkoušet zajímavé metody využitelné ve výuce zeměpisu,
(d) během diskuse s ostatními studenty na semináři zaujmout postoj k inovativním postupům a metodám ve výuce zeměpisu. - Výstupy z učení
- Na konci výuky předmětu bude student schopen:
aplikovat inovativní metody a postupy ve výuce geografie;
oživit a zatraktivnit výuku zeměpisu;
motivovat žáky ve výuce zeměpisu;
kriticky zhodnotit klady a zápory inovativních výukových metod a postupů ve výuce zeměpisu. - Osnova
- Inovativní výukové metody a postupy ve výuce zeměpisu (pecha-kucha, world café, mysteries, big ideas, SOLE, koučink, TASC...)
- Užitečné on-line zdroje pro výuku zeměpisu
- Užitečné mobilní aplikace pro výuku zeměpisu
- Literatura
- ROGERS, David. 100 ideas for secondary teachers : outstanding geography lessons. First published. London: Bloomsbury, 2017, x, 118. ISBN 9781472940995. info
- BEST, Brin a Steve PADGET. Secondary starters and plenaries geography : ready-to-use activities for teaching geography. London: Bloomsbury, 2014, xii, 162. ISBN 9781441110916. info
- BEST, Brin. The geography teacher's handbook. New York, N.Y.: Continuum, 2011, 171 s. ISBN 9781441146205. info
- Výukové metody
- Individuální, párová a skupinová práce. Skupinová diskuse. Samostatná příprava inovativních výukových aktivit.
- Metody hodnocení
- Písemné vypracování nebo ústní prezentace zadaných cvičení, jejich včasné odevzdání a schválení vyučujícím předmětu.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/ZeC024