PdF:ASPG_012 Spolupráce asistenta pedagoga - Informace o předmětu
ASPG_012 Spolupráce asistenta pedagoga a učitele
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 8/0/0. 8. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Ďulíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 22. 4. 9:00–12:50 učebna 34, Pá 26. 5. 9:00–12:50 učebna 34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro asistenty pedagoga (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje budoucí asistenty pedagoga s konceptem práv a povinností dané profese, kvalifikačními předpoklady a kompetencemi.
- Výstupy z učení
- Studenti se skrze modelové situace naučí, jak mohou efektivně kooperovat s pedagogem a pedagogickým sborem. Příprava asistenta pedagoga směřuje k tomu, aby si studenti osvojili znalosti a dovednosti nezbytné pro podporu žáků s různými specifickými nároky (při zvládání požadavků školy) a klade důraz na rozvoj spolupráce s učitelem při výchovně vzdělávací práci ve třídě.
- Osnova
- ● Práva a povinnosti asistenta pedagoga ● Základní právní předpisy (zákony, vyhlášky, metodické pokyny atd., které ovlivňují činnost asistenta pedagoga) ● Kompetence asistenta pedagoga, odpovědnost ● Spolupráce s pedagogem a pedagogickým sborem
- Literatura
- doporučená literatura
- KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. 2. vydání. V Praze: Pasparta, 2020, 135 stran. ISBN 9788088290506. info
- TEPLÁ, Marta, Lenka FELCMANOVÁ a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga : jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2019, 80 stran. ISBN 9788076350182. info
- GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019, 107 stran. ISBN 9788074964190. info
- KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Dr. Josef Raabe, 2017, 106 s. ISBN 978-80-7496-349-0. info
- TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 135 stran. ISBN 9788075520081. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, praktická cvičení, modelové situace
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na hodinách, řešení modelových situací a návrh vlastní strategie efektivní kooperace s učitelem. Individuální zpětná vazba bude studentovi poskytnuta v průběhu studia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/ASPG_012