ITIp05 Využití ICT k tvorbě didaktických pomůcek

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ITIp05/01: Út 13:00–14:50 učebna 28, K. Picka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: Orientovat se v možnostech a využití širšího spektra programového vybavení k tvorbě didaktických pomůcek na PC. Využívat grafický software k přípravě pracovních listů a dalších pomůcek. Efektivně využívat PC k tvorbě interaktivních didaktických pomůcek. Vytvořit samostatně didaktickou pomůcku s možností praktického využití v edukaci žáků.
Osnova
  • 1. – 4. týden: Tvorba interaktivních didaktických pomůcek Využití software pro interaktivní tabule, specifického software Adobe Captivate a jiných programů pro tvorbu interaktivních prezentací a pomůcek. 5. – 8. týden: Tvorba didaktických pomůcek s využitím grafických aplikací na PC Využití vektorových (a rastrových) editorů k přípravě pracovních listů a dalších didaktických pomůcek pro cílovou skupinu dětí a žáků. 9. – 12. týden: Samostatné / skupinové projekty s využitím získaných znalostí Projekty specifické vzhledem ke studovanému oboru a specializaci.
Literatura
  • http://wrack.ped.muni.cz/elearning
Výukové metody
cvičení, diskuze, projekt
Metody hodnocení
Zpracování projektu s cílem přípravy didaktické pomůcky pro nácvik dovedností žáků, vytvořené s využitím informačních a komunikačních technologií
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/elearning
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/ITIp05