JVp015 Angličtina pro speciální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp015/T01: St 15. 2. až Pá 19. 5. St 17:00–18:40 109, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp015/02: Út 14:00–15:50 učebna 54, M. Slavíková
JVp015/03: Út 8:00–9:50 učebna 55, M. Slavíková
JVp015/04: Út 10:00–11:50 učebna 56, B. Allan
JVp015/05: St 11:00–12:50 učebna 51, M. Slavíková
JVp015/07: Út 12:00–13:50 učebna 63, B. Allan
JVp015/08: Po 12:00–13:50 učebna 59, M. Slavíková
JVp015/09: Po 14:00–15:50 učebna 53, M. Slavíková
JVp015/10: Po 10:00–11:50 učebna 59, B. Allan
Předpoklady
JVp001 Entrance test A2 || JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JV001 Entrance test A2
Úspěšně absolvovaný předmět JVp001 Vstupní test A2 - AJ.
Dalším předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2+ a výše.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JV001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course English for Special Educators A (and the following B part) is to develop and consolidate students' language skills and help them to reach the B1 level in listening, reading, speaking, and writing. During the course, students will revise and practice relevant grammar structures and become familiar with the basics of specialist vocabulary from general and special needs education. A big part of the course is raising students' awareness of autonomous learning methods and empowering them to reflect on and direct their language-learning process. Another course objective is the development of academic skills in English, such as formal writing, oral presentation, discussion and argumentation, and the critical assessment of information sources.
Výstupy z učení
By the end of the course, the students will be able to: understand specialist vocabulary connected to the topic of education and their field of study at B1 level of the CEFR; introduce themselves/their field of study/professional goals; share their ideas and discuss different issues associated with the topic of education; show a good command of selected grammar structures at B1 level of the CEFR.
Osnova
  • SP4BP_1AB1 English for Special Educators A
  • Topics: Education – the System of Education in the Czech Republic/other countries, Current Problems in Schools, Introduction to Special Needs Terminology, Sensory Impairments, Physical Impairments, ASDs, Speech Impairments, SLDs
  • Grammar:: 1) Revision of the present tenses 2) Revision of the past tenses 3) Expressing future 4) Word order 5) Present Perfect. 6) Adjectives (-ed, –ing) 7) Comparatives and superlatives 8) Passive 9) Modal verbs 10) Linkers 11) Modifiers
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
    neurčeno
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
Výukové metody
90-minute seminars, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, mind mapping, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Active participation in lessons and careful home preparation for each lesson + attendance (2 absences allowed) 2) Language Learning Reflection + consultation with the teacher 3) Grammar ROPOTs 4) CV 5) Formal email 6) Presentation 7) Video/podcast summary + peer review 8) Vocabulary collection Students can receive a maximum of 100 points for all the tasks. They will need at least 65 points to pass the course. Only students who have completed all requirements (including active participation and attendance) during the semester will receive credit for the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.