JVp015 Angličtina pro speciální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp015/02: Út 9:00–10:50 učebna 51, M. Slavíková
JVp015/04: St 14:00–15:50 učebna 59, M. Slavíková
JVp015/05: St 9:00–10:50 učebna 56, M. Slavíková
JVp015/06: Čt 11:00–12:50 učebna 58, M. Slavíková
JVp015/10: Út 15:00–16:50 učebna 59, M. Slavíková
Předpoklady
JVp001 Entrance test A2 || JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JV001 Entrance test A2
Úspěšně absolvovaný předmět JVp001 Vstupní test A2 - AJ.
Dalším předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2+ a výše.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course English for Special Educators A is to develop harmoniously students’ language and professional skills through a series of tasks to be completed throughout the semester. The tasks are set at the B1 level (CEFR) and target the following areas: - Use of English - Awareness of the language-learning process - Formal email writing - Presenting and giving feedback - Listening and discussion - Specialist vocabulary.
Výstupy z učení
By the end of the course, the students will be able to: - understand specialist vocabulary connected to the topic of education and their field of study; - introduce themselves/their field of study/professional goals; -share their ideas and discuss different issues associated with the topic of special needs education; - show a good command of selected grammar structures at the B1 level of the CEFR; - develop as active and aware learners.
Osnova
  • English for Special Educators A Topics: 1)Language Learning 2)CZ system of education 3)Intro to special needs education terminology and etiquette 4) Sensory impairments 5) Physical/orthopedic impairments 6) Specific Learning Disorders + ADHD 7) Intellectual disability and ASD 8) Speech and Language Impairments 9) Behavioral and emotional disorders
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
    neurčeno
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
Výukové metody
The 100-minute weekly seminars serve to develop students' language skills and competencies. We also work on the specific sub-skills needed to complete the course tasks. Classroom activities include pair and group work, pair/group/class discussions, videos for listening comprehension, grammar quizzes, vocabulary practice, and more.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only 2 unexcused absences allowed) 2) Preparation for each class (if a student is not prepared to participate in the class activities = absence) 3) Complete all tasks and gain a minimum of 70 % of the total points (49 out of 70 points). - Language Learning Journey (14 points) - 8 Grammar quizzes (8 points) - 2 Vocabulary quizzes (6 points) - Formal email (5 points) - Presentation (15 points) - Peer feedback on the presentation x2 (8 points) - Video mediation (14 points)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.