PdF:JVp015 English for SE - A - Informace o předmětu
JVp015 Angličtina pro speciální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp015/02: Út 9:00–10:50 učebna 51, M. Slavíková
JVp015/04: St 14:00–15:50 učebna 59, M. Slavíková
JVp015/05: St 9:00–10:50 učebna 56, M. Slavíková
JVp015/06: Čt 11:00–12:50 učebna 58, M. Slavíková
JVp015/10: Út 15:00–16:50 učebna 59, M. Slavíková - Předpoklady
- JVp001 Entrance test A2 || JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JV001 Entrance test A2
Úspěšně absolvovaný předmět JVp001 Vstupní test A2 - AJ.
Dalším předpokladem pro zapsání tohoto předmětu, který je vyučován na úrovni B1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky),je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni A2+ a výše. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course English for Special Educators A is to develop harmoniously students’ language and professional skills through a series of tasks to be completed throughout the semester. The tasks are set at the B1 level (CEFR) and target the following areas: - Use of English - Awareness of the language-learning process - Formal email writing - Presenting and giving feedback - Listening and discussion - Specialist vocabulary.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the students will be able to: - understand specialist vocabulary connected to the topic of education and their field of study; - introduce themselves/their field of study/professional goals; -share their ideas and discuss different issues associated with the topic of special needs education; - show a good command of selected grammar structures at the B1 level of the CEFR; - develop as active and aware learners.
- Osnova
- English for Special Educators A Topics: 1)Language Learning 2)CZ system of education 3)Intro to special needs education terminology and etiquette 4) Sensory impairments 5) Physical/orthopedic impairments 6) Specific Learning Disorders + ADHD 7) Intellectual disability and ASD 8) Speech and Language Impairments 9) Behavioral and emotional disorders
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
- NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- neurčeno
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- The 100-minute weekly seminars serve to develop students' language skills and competencies. We also work on the specific sub-skills needed to complete the course tasks. Classroom activities include pair and group work, pair/group/class discussions, videos for listening comprehension, grammar quizzes, vocabulary practice, and more.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only 2 unexcused absences allowed) 2) Preparation for each class (if a student is not prepared to participate in the class activities = absence) 3) Complete all tasks and gain a minimum of 70 % of the total points (49 out of 70 points). - Language Learning Journey (14 points) - 8 Grammar quizzes (8 points) - 2 Vocabulary quizzes (6 points) - Formal email (5 points) - Presentation (15 points) - Peer feedback on the presentation x2 (8 points) - Video mediation (14 points)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/JVp015