TI2018 Aplikace výpočetní techniky na ZŠ 2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Hanzl (pomocník)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TI2018/01: Čt 12:00–13:50 učebna 28, M. Dosedla
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představit možnosti využití informatiky a ICT v základním vzdělávání v širším kontextu a s aktuálními trendy - programovací jazyky, robotické pomůcky, online rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - znát širší možnosti a aktuální trendy ve využití informatiky a ICT v základním vzdělávání - zvolit a ve výuce použít vhodné technologie a aplikace pro rozvoj informatického myšlení - využít technologií k rozvoji digitálních kompetencí
Osnova
  • 1. Rozvoj informatického myšlení 2. Rozvoj digitálních kompetencí 3. Projekty, diskuze, výstupy
Literatura
  • imysleni.cz/ucebnice
  • VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka : informatika pro základní školy a víceletá gymnázia. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 48 s. ISBN 8025112217. info
  • VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka : informatika pro základní školy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2005, 39 s. ISBN 8025106314. info
Výukové metody
cvičení, přednášky, výstupy, diskuze
Metody hodnocení
Vypracování výstupů pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.