PdF:VZkM24 Prevence chronických neinfekčn - Informace o předmětu
VZkM24 Prevence chronických neinfekčních chorob a syndromu stáří
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VZkM24/OS01: Pá 24. 2. 15:00–18:50 učebna 34, Pá 10. 3. 15:00–18:50 učebna 34, Pá 12. 5. 9:00–12:50 učebna 34, J. Reissmannová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-VZ2) (2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je edukace v oblasti prevence syndromu stáří a chronických neinfekčních chorob. Součástí výuky je také simulace, která umožňuje prožitek fyzických změn (sehnutí zad, omezení sluchu, omezení zraku, ztuhnutí kloubů, svalová slabost) doprovázejících stáří a zároveň vede k větší empatii k lidem v seniorském věku.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student: formulovat hlavní aktuální problémy z oblasti lidského zdraví, jeho ochrany a podpory se zaměřením na problematiku chronických neinfekčních chorob a prevence syndromu stáří; revidovat své dosavadní znalosti; aktivně vyhledávat nové informace a kriticky je hodnotí; posoudit své rizikové chování a aktivně se podílí na zlepšení svého životního stylu.
- Osnova
- Obsah semináře: 1. – 4. Chronické neinfekční choroby a jejich prevence (prevence kardiovaskulárních chorob, metabolického syndromu, onkologických onemocnění, alergií) 5. – 8. Prevence syndromu stáří (prevence osteoporózy, sarkopenie, inkontinence, porucha paměti) 9. – 12. Programy podpory zdraví Obsah cvičení: 1. Simulace syndromu stáří 2. Student zpracuje seminární práci na vybrané téma a prezentuje ho ve výuce. Podmínkou je didaktická transformace vybraného tématu.
- Literatura
- povinná literatura
- https://www.rozhodniseprozdravi.cz/
- www.starneme-uspesne.cz
- Manuál prevence v lékařské praxi: souborné vydání. Edited by Kamil Provazník. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 1998. 622 s. ISBN 8070710802.
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2954
- www.lpr.cz
- www.szu.cz
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů a samostatné práce (tvorba didaktického materiálu na vybrané téma).
- Metody hodnocení
- Student prokáže při rozpravě znalosti z dané problematiky a vypracuje seminární práci na vybrané téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/VZkM24