PdF:AJ1106 Praktický jazyk 3B - Informace o předmětu
AJ1106 Praktický jazyk 3B
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ1106/KombiSem01: Pá 23. 2. 14:00–16:50 učebna 10, Pá 1. 3. 14:00–16:50 učebna 10, Pá 8. 3. 14:00–16:50 učebna 10, Pá 15. 3. 14:00–16:50 učebna 10, Pá 22. 3. 14:00–16:50 učebna 10, Pá 5. 4. 14:00–16:50 učebna 10, J. Chocholatá, L. Podroužková
AJ1106/PrezSem01: Út 20. 2. 16:00–18:50 učebna 54, Út 27. 2. 16:00–18:50 učebna 54, Út 5. 3. 16:00–18:50 učebna 54, Út 12. 3. 16:00–18:50 učebna 54, Út 19. 3. 16:00–18:50 učebna 54, Út 26. 3. 16:00–18:50 učebna 54, J. Chocholatá, A. Randall
AJ1106/PrezSem02: St 21. 2. 15:00–17:50 učebna 57, St 28. 2. 15:00–17:50 učebna 57, St 6. 3. 15:00–17:50 učebna 57, St 13. 3. 15:00–17:50 učebna 57, St 20. 3. 15:00–17:50 učebna 57, St 27. 3. 15:00–17:50 učebna 57, J. Chocholatá, A. Randall - Předpoklady
- AJ1105 Praktický jazyk 3A - úroveň C1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- • maximalizovat používání angličtiny v různorodých aktivitách zaměřených na rozvoj všech řečových dovedností, • poskytnout studentům prostor pro práci s akademickým textem z oblasti edukace, • poskytnout studentům možnost aktivně využít nově nabyté znalosti z oblasti edukace a výuky cizího jazyka, a to písemnou i ústní formou (akademické psaní, prezentace). Studenti mají také možnost představit svoji bakalářskou práci formou power-pointové prezentace, • pokračovat ve vytváření učitelského portfolia, rozvíjet schopnost obsah portfolia prezentovat a analyzovat, • rozvíjet schopnost sebehodnocení a poskytování zpětné vazby spolužákům.
- Výstupy z učení
- Student/ka: • bude schopen/schopna se plynule vyjádřit k diskutovaným tématům, • bude schopen/schopna v písemné i ústní formě demonstrovat nově nabyté znalosti včetně terminologie související s edukační realitou, • bude schopen/schopna prokázat porozumění základním principům výuky cizího jazyka a plynule o nich hovořit, • bude schopen/schopna sdílet zkušenost z výukové praxe s ostatními studenty a analyzovat výukové situace za použití vhodné terminologie, • bude schopen/schopna reflektovat vlastní učení se cizímu jazyku. Tento kurz poskytuje praktické využití angličtiny včetně řečových dovedností (mluvení, poslechu, čtení a psaní). Studenti budou mít příležitost zdokonalit se v používání jazyka prostřednictvím diskusí, cvičení a úkolů. Kurz nabízí různé přístupy ke studiu a výuce jazyka a zároveň rozvíjí širší porozumění metodice a kultuře anglicky mluvících zemí. Studenti se naučí analyzovat jazyk pro účely výuky a uvědomí si, že změnili svou roli - z uživatelů jazyka se stali zdrojem informací o jazyce a jazykovými modely.
- Osnova
- 1. Kreativní postupy ve výuce jazyků. Práce s textem v odborném periodiku. 2. Poslechové strategie. Prostředky koherence v akademickém textu 3. Příprava a analýza poslechového textu z didaktického a jazykového hlediska. 4. Samostatný mluvený projev. Tipy pro úspěšnou prezentaci. 5. Mluvený projev: interakce. Reakce na otázky k prezentaci. 6. Čtení: analýza textu. Profil učitele (písemný úkol). 7. Čtení: čtenářské strategie včetně rozvoje volnočasového čtení. 8. Psaní jako proces. Psaní kratšího akademického textu. 9. Poskytování zpětné vazby na písemný projev. 10. Integrované dovednosti v přípravě na hodinu. 11. Základní způsoby hodnocení. Profil žáka (písemný úkol). 12. Alternativní nástroje hodnocení. Analýza a hodnocení portfolia.
- Literatura
- doporučená literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- KELLY, Gerald. How to teach pronunciation. Edited by Jeremy Harmer. Harlow: Longman, 2000, vi, 154. ISBN 0582429757. info
- LEMLECH, Johanna Kasin. Classroom management : methods and techniques for elementary and secondary teachers. 3rd ed. Prospect Heights: Waveland Press, 1999, xv, 383. ISBN 1577660331. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994. info
- UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. info
- Výukové metody
- Course syllabus is integrated with a course in methodology - Basics of Methodology 4. Integrated topics (see the course contents) are supplemented with collocations, idioms, phrasal verbs, grammar topics for advanced C1 level, students' facilitations of learning ventres, microteaching and relevant writing formats where students focus on academic style.
- Metody hodnocení
- Continuous assessment consists of active participation in learning centres, regular contributions to discussions forums and work with online materials.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1610
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/AJ1106