AJ1407 Náslechová oborová praxe B

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students observe English lessons taught by experienced in-service teachers in primary, secondary and language schools. Main objectives can be summarized as follows: being able to analyze what happens in a lesson and compare observed practice with theory studied and discussed in didactic seminars.
Výstupy z učení
Students will be able to:
- study and understand the theory of the observed phenomenon
- critically observe and describe a certain aspect of the observed teacher's work
- analyze the observed phenomenon
- reflect and compares the observations with his/her own opinions, experience and beliefs.
Osnova
  • The language of feedback to error
  • Language echoes
  • The learning environment
  • Checking learning
Literatura
  • WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
Výukové metody
Theoretical preparation, observations in school, analysis of the observed lessons, reports and discussion
Metody hodnocení
Observations in schools; students have to choose three observation tasks and write an observation records to get credits.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1363
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.