AJ3406 Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ3406/Kombi01: Pá 23. 2. 12:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 1. 3. 12:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 8. 3. 12:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
AJ3406/Prez01: St 21. 2. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), St 28. 2. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), St 6. 3. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), St 13. 3. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), St 20. 3. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), St 27. 3. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), L. Nepivodová
Předpoklady
No prerequisites or co-requisites needed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course offers basic information about creating and using standardised/nonstandardised language tests for teachers.
Výstupy z učení
By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Osnova
  • Teaching and testing
  • Kinds of tests and testing
  • Validity, reliability
  • Test development
  • Test techniques
  • Feedback
Literatura
    doporučená literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • HALADYNA, Thomas M., RODRIGUEZ, Michael, C. Developing and Validating Test Items. Routledge, 2013, 454. ISBN 9780415876056.
  • BROWN, H. Douglas a Priyanvada ABEYWICKRAMA. Language assessment : principles and classroom practices. Third edition. Hoboken: Pearson, 2019, xviii, 376. ISBN 9780134860220. info
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
4. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Forums. Test analysis. Presentation of own test created according to the given criteria.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/AJ3406