PdF:AJ5415 Využití příběhů pro mladší žák - Informace o předmětu
AJ5415 Využití příběhů pro mladší žáky
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5415/01: So 2. 3. 14:00–19:50 učebna 50, So 11. 5. 14:00–19:50 učebna 50, K. Tomková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 31 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The workshop is specified for students who intend to teach children in primary schools. The magical power of the formula „Once upon a time...“ attracts the children’s attention again and again. A simple clear plot, frequent logical repetition, the pleasant and regular rhythm of the language, usually happy and satisfying ending – this is what makes stories so valued in the eyes of children. How to exploit this treasure, how to think about the work with stories, to plan activities connected to stories, to combine activities accross the curiculum – this is the aim of the course.
- Výstupy z učení
- Upon completing the course, a student will * have summarized their previous knowledge of the history, benefits and teaching implications of storytelling * have reminisced on schoolteachers of their childhood and stories they told to reinforce their subject matter or share extracurricular wisdom * have realized the specific benefits of storytelling to young learners, both native and non-native speakers * have been made aware and practiced skills in phonetics, grammar and idiom taught to young non-native speakers while storytelling * have worked on a video/audioessay about storytelling * have appraised their peers' video/audioessays
- Osnova
- Structure: Introduction: stories and the purpose of telling or reading them to children storytime and learning strategies stories and cross-curricular activities presentations of storytelling examples Preparation: what to do before we start how to choose a story how to remember the story reading or telling? The art of storytelling : making a plan the power of human voice - voice techniques, gestures, miming class organization Additional activities: what can we do before, during and after the story Materials: props, pictures, puppets, toys, real things how to choose, use, make and handle them
- Literatura
- WATTS, Eleanor. Storytelling. Oxford: Oxford University Press, 2006, 88 stran. ISBN 0194419762. info
- ELLIS, Gail a Jean BREWSTER. Tell it again! : the new storytelling handbook for primary teachers. Harlow: Penguin English, 2002, iv, 188. ISBN 0582447747. info
- WRIGHT, Andrew. Storytelling with children. Oxford: Oxford University Press, 1995, 206 s. ISBN 0194372022. info
- Výukové metody
- workshop, e-learning, příprava vyučovacích jednotek
- Metody hodnocení
- final project, lesson plans
Acceptable project: gives evidence of effort, careful consideration of a number of aspects, and creativity. It clearly shows the author is familiar with different teaching resources and materials. • Unacceptable project: is hurried, careless, formal, materials are just piled. Plagiarised. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.storyarts.org/ http://www.eldrbarry.net/roos/eest.htm
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/AJ5415